جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
رئیس کمیته فرهنگی ستادمرکزی اربعین

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین احمدی به مشکلات اربعین اشاره کرد و گفت: اگر قرار است در اربعین سالهای بعدی مشکل نداشته باشیم لازم است به موضوعاتی مانند انحرافات عقیدتی توجه کنیم. امسال شاهد موکب های ازسوی انجمن حجتیه بودیم.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین احمدی امشب در آیین تکریم مبلغین جهادی که درسالن اجتماعات جامعه مدرسین قم برگزار شد، با بیان اینکه در اربعین امسال باهمه مشکلات و تلاش دشمن برای برای ایجاد اختلاف افکنی، اما شاهد حضور باشکوه وحضور 2میلیون 40هزار نفر زائر درعراق بودیم گفت: باید از این حضور مردم با وجود همه مشکلات تشکر و قدردانی کرد و درسالهای بعد برای رفع این مشکلات چاره ای ارائه داد.

رئیس کمیته فرهنگی ستادمرکزی اربعین  با اشاره به ترکیب جمعیتی و مشکلات برای زائرین اربعینی اظهارداشت: دراین اربعین حضور زائرین شهرستانی ها بیشتر از روستایی ها بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین احمدی با بیان اینکه شاهد حضورچشم گیر مردم در اربعین بودیم و نباید از فتوا وحمایت مرجعیت شیعه در این رابطه به سادگی گذشت، اظهارداشت: امسال نقش مرجعیت و علما و رسانه ها برای تشویق مردم دراربعین بسیار چشم گیر بود وهمین سبب حضور حداکثری مردم شد.

رئیس کمیته فرهنگی ستادمرکزی اربعین افزود:امسال مردم برای حضور در اربعین عاقلانه رفتارکردند و با هوشمندانه از همه اتفاقاتی که باهدف خاصی ازسوی معاندین ودوستان آنها برای عدم حضور مردم ایجاد شده بود، عبور کردند.

وی عنوان کرد: این ستاد از همه دستگاه فرهنگی مطالبه دارد که حضور در اربعین تنها شعار نباشد، بلکه درعمل همه نهادها ومسئولان فرهنگی وارد میدان شوند و از همه مبلغین در این ایام پشتیبانی کنند.

حجت الاسلام والمسلمین احمدی بابیان اینکه در 70درصد موکب ها نماز جماعت برگزار شد گفت: اگر در همه مسائل مانند گرفتن ویزا برای مبلغین حمایت می شد، قطعا حضور مبلغین برای اربعین هم بیشتر می شد.

رئیس کمیته فرهنگی ستادمرکزی اربعین افزود: لازم است ازدولت عراق که 50 هزار ویزا به ایرانیها داده بود، تشکر و قدرانی کرد.

وی بر همکاری همه نهادهای تبلیغی با ستاد مرکزی اربعین تاکید کرد و افزود: متاسفانه دراین اربعین شاهد بی نظمی در اعزام مبلغین از سوی نهادهای فرهنگی مختلف بودیم و انتظار است این مسئله برای سالهای دیگربرطرف شود.

حجت الاسلام والمسلمین احمدی به مشکلات اربعین اشاره کرد و گفت: اگر قرار است در اربعین سال های بعدی مشکل نداشته باشیم، لازم است به موضوعاتی مانند انحرافات عقیدتی توجه کنیم، امسال شاهد موکب های ازسوی انجمن حجتیه بودیم.

رئیس کمیته فرهنگی ستادمرکزی اربعین افزود: مسئله ای که از سوی این گروه ها دنبال می شد ایجادسبک های مداحی و قمه زنی دراربعین بود. باید مواظب این نوع برنامه بود تا اربعین به این مسائل آلوده نشود.

وی عنوان کرد: بحث دیگر فرقه گرایی و بحث عرب و عجم بود.این اتفاق در اربعین افتاد. باید از این موارد مواظبت کرد تا این مسائل اتفاق نیافتد. اما می توان با برگزاری موکب های مشترک جلوی این مسائل را گرفت. البته این کار باید تقویت شود.

حجت الاسلام والمسلمین احمدی گفت: چالش دیگر، تبلیغ چهره های افرادخاصی ازسوی گروه های خاص در موکب است. باید این موارد تبیین شود و گفته شود که دست از این مسائل بردارند.

رئیس کمیته فرهنگی ستادمرکزی اربعین افزود. چالش دیگر اتفاقاتی است که از سوی بعضی کشورهای تندرو ایجاد شد. اینهاهمان شیعیان تندروی انگلیسی هستند که با هدف خاصی وارد اربعین می شوند و تبلیغ می کنند.

وی عنوان کرد: مسئله بعدی سرقت هایی است که درایام اربعین از سوی افراد معلوم الحال انجام می شد و دراین رابطه باید اقداماتی انجام گیرد.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha