پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مرگ

حوزه/ سخنران حرم بانوی کرامت گفت: یاد مرگ قلب انسان را از ناپاکی‌ها تطهیر و انسان را از معاصی بیزار می کند و موجب می شود زیاده‌خواهی‌ها، حرص، طمع و... را کنار بگذارد و خود را برای سفر دائمی آماده نماید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی شامگاه امروز در شبستان امام خمینی(ره)، گفت: جلسات ذکر فضایل اهل‌بیت(ع) از محبوب‌ترین مجالس در نزد خداوند و اهل‌بیت(ع) و ملائکه است؛ مجالسی که در آن معارف دینی گفته شود محل فرود فرشته‌های خاص الهی بوده و این فرشتگان از انوار این مجالست متبرک می‌شوند.

وی افزود: اینکه انسان بداند عوالم بعدازاین عالم خاکی چگونه است و نیاز به چه چیزهایی دارد تا خود را آماده کند، نقطه شروع خوبی برای آماده شدن است چراکه وقتی انسان از این دنیا برود دیگر امکان برگشت و جبران اعمال وجود ندارد.

استاد حوزه علمیه در باب اتفاقاتی که بعد از مرگ انسان در دنیا می‌افتد خاطرنشان کرد: از زمانی که انسان از این دنیا می‌رود، تمام اموالش توسط ورثه تقسیم می‌شود و سکونت‌گاهش به دست دیگران می‌افتد، مردان و زنانی که همسرانشان را ازدست‌داده‌اند ازدواج مجدد کرده و زندگی جدیدی تشکیل می‌دهند و هر آنچه برای به دست آوردن آن زحمت و سختی‌کشیده توسط دیگران مورداستفاده قرار می‌گیرد. انسان باید دقت کند اموالش را از چه راهی به دست می‌آورد چراکه باید پاسخگوی آن‌ها در روز قیامت باشد درحالی‌که مورداستفاده دیگران است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی یادآور شد: حساب‌وکتاب روز قیامت بسیار سخت است و بر اساس روایات اگر به مردگان اجازه سخن داده شود، تا از اخبار قیامت خبری را بازگو نمایند تا عبرتی برای دیگران باشد، همگی خواهند گفت برای قیامت ره‌توشه داشته باشید که بهترین ره‌توشه برای رهایی از حسابرسی داشتن تقواست.

سخنران حرم بانوی کرامت تأکید کرد: وقتی انسان همیشه به یاد مرگ و قیامت باشد نه‌تنها در زندگی خود دچار مشکل نمی‌شود بلکه غصه‌هایش از بین خواهد رفت؛ زندگی معناداری پیدا می‌کند، اهدافش مقدس خواهد شد و به مقصد اصلی نزدیک می‌شود.

وی افزود: یاد مرگ قلب انسان را صیقل می‌دهد و ناپاکی‌ها را از درون انسان تطهیر می‌کند و باعث می‌شود انسان از معاصی بیزاری بجوید و زیاده‌خواهی‌ها، حرص و طمع و... را کنار بگذارد و خود را برای سفر دائمی آماده نماید.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی در پایان گفت: اگر انسان به یاد فشار قبر بیفتد به‌طورقطع و یقین از اعمالی مثل غیبت و دروغ که باعث فشار قبر می شود ، فاصله خواهد گرفت.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha