پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
فریبا گودرزی

حوزه/ معاون پژوهش و فناوری مرکز مطالعات راهبردی وزارت کشور گفت: اساسا هیچ تصمیمی بدون تحقیق و پژوهش موثر نخواهد شد و زمانی موفق هستیم که تصمیمات بر پایه تحقیق و پژوهش بوده و کاربردی و راهبردی باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مشهد، اختتامیه نوزدهمین نمایشگاه پژوهش و فناوری و دهمین نمایشگاه دستاوردهای علمی پژوهشی حوزه علمیه خراسان با حضور جمعی از پژوهشگران و فناوران در عرصه‌های علمی، صنعتی و حوزوی برگزار شد.

خانم فریبا گودرزی، معاون پژوهش و فناوری مرکز مطالعات راهبردی وزارت کشور با بیان این که وزارت کشور به‌ عنوان وزارتخانه‌ای حاکمیتی، امنیتی و سیاسی پای کار پژوهش آمده است، گفت: قریب 5 سال است که ما با وزارت علوم و مراکز علمی و پژوهشی تعامل و ارتباط نزدیکی داشته و داریم و تفاهم‌نامه کاری نیز بین ما امضا شده است.

معاون پژوهش و فناوری مرکز مطالعات راهبردی وزارت کشور با بیان این که همه استان ها را پای کار پژوهش آورده‌ ایم و عرصه رقابتی را در این حوزه توانسته‌ایم ایجاد کنیم، تصریح کرد: در حال حاضر مثلثی تشکیل داده‌ایم که یک ضلع آن وزارت کشور و استانداری‌ها، ضلع دیگر وزارت علوم و تحقیقات و فناوری و ضلع سوم آن نیز ستادها و دستگاه‌های اجرایی هستند.

وی با بیان این که در طول این 5 ساله تعامل اضلاع مثلث ارتقا یافته و در مجموعه فعالیت ها توسعه و تکامل دیده می شود، خاطر نشان کرد: به خود میبالیم که توانسته ایم تعامل تنگاتنگ با مراکز دانشگاهی داشته باشیم و همچنین امسال نیز سامانه‌ای برای ارزیابی عملکرد پژوهشی استان‌های سراسر کشور ایجاد شده در آن  فعالیت‌های پژوهشی استان‌ها بارگذاری می شود.

خانم گودرزی با بیان این که اهداف در نظر گرفته شده در این سامانه تجمیع بین شاخص‌هایی بود که وزارت کشور و وزارت علوم با هم تشریح کرده‌اند و بر اساس آن استانداری‌های برتر انتخاب می‌شوند، ابراز کرد: این را بدانید که اساسا هیچ تصمیمی بدون تحقیق و پژوهش موثر نخواهد شد و زمانی موفق هستیم که تصمیمات بر پایه تحقیق و پژوهش بوده و کاربردی و راهبردی باشند.

 معاون پژوهش و فناوری مرکز مطالعات راهبردی وزارت کشور با بیان این که به‌دنبال این هستیم که پژوهش‌های ما بیشتر به‌صورت پژوهش‌های راهبردی و کاربردی باشد، خاطر نشان کرد: از همین رو طرح‌ها و اولویت‌های پژوهشی وزارت کشور  را به‌دانشگاه‌های سراسر کشور فراخوان می‌زنیم تا این مهم محقق شود و از دانشگاه ها نیز خواسته ایم تا در این طرح ما را یاری کنند.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۹

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha