پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر/ حضور طلاب و روحانیون کاشان در جشنواره کشت بادام کوهی در برزک

حوزه/ بیش از ۲۰۰ نفر از روحانیون، اساتید و طلاب کاشان در یک اقدام جهادی و در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی ابلاغی مقام معظم رهبری، در نخستین جشنواره کشت بادام کوهی بیش از ۵۰۰ هتکار از اراضی برزک و نیاسر کاشان شرکت کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از کاشان، بیش از ۲۰۰ نفر از روحانیون، اساتید و طلاب کاشان روز گذشته در یک اقدام جهادی و در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی ابلاغی مقام معظم رهبری، همگام با سربازان گروه 840 موشکی شهید کبریایی و اقشار مختلف مردم و با حضور معاون وزیرجهاد کشاورزی، مدیران حوزه علمیه کاشان، نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل و مسئولان محلی، در نخستین جشنواره کشت بادام کوهی بیش از 500 هتکار از اراضی برزک و نیاسر کاشان شرکت کردند.

حجت الاسلام سید مهدی اصل حسینی، امام جمعه راوند در حاشیه برگزاری نخستین جشنواره کشت بادام کوهی در بیش از 500 هتکار از اراضی برزک و نیاسر کاشان، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با  قدردانی از اقشار مختلف  مردم، مسئولان، روحانیون، اساتید و طلاب برای شرکت در این مراسم، گفت: سنت اسلام درخت کاری یکی از اموری است که نبی مکرم اسلام(ص)  و اهل بیت(ع) توصیه کرده اند.

وی، کشت بادام کوهی در مناطق برزک و نیاسر را موجب تاثیر در وضعیت  آب و هوایی منطقه و درآمد زایی دانست و افزود:  قطعا کشت بادام کوهی 500 هکتاری اراضی برزک و نیاسر کاشان در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی مد نظرمقام معظم رهبری کارساز است

امام جمعه راوند، نقش روحانیون و طلاب در تبلیغ و تبیین اقتصاد مقاومتی را بسیار اثرگذار دانست و اظهار کرد: اقدام جهادی بیش از 200 نفر از طلاب مدارس علمیه منطقه کاشان  در کشت بادام کوهی نشان از پیروی از فرمایشات ولی امر مسلمین حضرت آیت الله العظمی خامنه ای، برای تحقق اقتصاد مقاومتی است.

حجت الاسلام  اصل حسینی، با تاکید بر حضور بیش از پیش طلاب  و روحانیون در فعالیت های جهادی، تصریح کرد: مسئولان محیط زیست و جهادکشاورزی در انجام مامریت ها باید از ظرفیت های روحانیون و طلاب به خوبی استفاده کنند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه از طرف دشمنان و استکبار جهانی درجنگ اقتصادی قرار داریم اگر براساس نظر مقام معظم رهبری، با برنامه ریزی درست از نیرو های جوان، خلاق، متخصص و دلسوز کشورمان استفاده کنیم قطعاخواهیم توانست این مرحله را نیز با موفقیت پشت سر بگذاریم.

امام جمعه راوند، القاء دشمن مبنی بر ایجاد کمبود در کشورمان را دروغ محض دانست و تحریم ها را فرصتی برای خودکفایی دانست و تصریح کرد: وجود تحریم ها باعث شده تا روستا ها رونق بگیرند و ضمن این که مسئولان هم باید زمینه اشتغال جوانان را در روستاها فراهم کنند و تسهیلات لازم را در اختیار آنها قرار دهند.

حجت الاسلام اصل حسینی یادآور شد: اگر مسئولان می خواهند فرمایشات مقام معظم رهبری در اقتصاد مقاومتی تحقق پیدا کند باید قانون های دست و پاگیر گرفتن بانکی را از جلو راه مردم و تولیدکنندگان بردارند.

وی در پایان با بیان اینکه مردم آمادگی هرگونه کار جهادی در کشور را دارند، البته اگر مسئولان بخواهند، تصریح کرد: اگر امروز مسئولان جهاد کشاورزی و منابع طبیعی بذر بادام کوهی و درمنه را در اختیار مردم قرار نمی دادند، قطعا چنین کار بزرگ و ارزشمندی در منطقه کاشان انجام نمی شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha