جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
موحدی کرمانی

حوزه/خطیب موقت نماز جمعه تهران، مباره با ظلم آمریکا را جزو لاینفک جنبش دانشجویی دانست و گفت: آمریکا از بدو پیروزی انقلاب از هیچ اقدامی علیه ایران کوتاهی نکرده، اما آنچه مهم است آن که آمریکایی‌ها رکورددار شکست در برابر ملت ایران هستند. همان طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند «آمریکا مسیر زوال و افول را طی می‌کند».

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تهران، آیت الله موحدی کرمانی در خطبه های امروز (16 آذر) نماز جمعه تهران با اشاره به وقایع 16 آذر سال 1332 و شهادت تعدادی از دانشجویان در آن روز گفت: در تاریخ معاصر ایران کمتر ظلمی را سراغ داریم که مستقیم یا غیرمستقیم به آمریکا مربوط نباشد. رژیمی که با کشتار مردم بومی آمریکا شکل گرفته و جنایاتی مانند بمباران اتمی ژاپن را در کارنامه خود دارد و در عین حال خود را مدافع حقوق بشر می‌داند.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: آمریکا از بدو پیروزی انقلاب از هیچ اقدامی علیه ایران کوتاهی نکرده است، اما آنچه مهم است آن که آمریکایی‌ها رکورددار شکست در برابر ملت ایران هستند. همان طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند «آمریکا مسیر زوال و افول را طی می‌کند».

آیت‌الله موحدی کرمانی افزود: امروز دانشگاهیان ما پرچمدار مبارزه با ظلم و ستم آمریکا هستند و این جزو لاینفک جنبش دانشجویی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مطرح  شدن موضوع افزایش 20 درصدی حقوق کارمندان در سال 98 از سوی دولت، تصریح کرد: دولت باید در این امر تدبیری عاقلانه اتخاذ کند و افزایش حقوق کارمندان و کارگران ضعیف را در اولویت قرار دهد و این موضوع باید بر محور عدل و انصاف اجرا شود و این طور نباشد که عده‌ای با چند میلیون اضافه حقوق روبرو شوند و عده‌ای تنها چندصد هزار تومان اضافه حقوق داشته باشند.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: تمام تلاش مسئولان باید حفظ و افزایش اشتغال، رونق کسب و کار و تولید باشد. توجه به افزایش صادرات جهت‌گیری اصلی بودجه سال 98 باشد.

آیت الله موحدی کرمانی، رسیدگی به اقشار آسیب‌پذیر و محروم را یکی از ضرورت‌های تدوین بودجه سال 98 دانست و عنوان کرد: تمامی دستگاه‌های کشور باید نسبت به کاهش هزینه‌های جاری اقدام کنند و ریخت و پاش‌ها و ماموریت‌های غیرضرور خارج از کشور را کنار بگذارند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به سالروز شهادت شهید مدرس، عملکرد ایشان را بهترین درس ایستادگی برای نمایندگان مجلس دانست و تاکید کرد: امروز در شرایط ویژه‌ای هستیم. دشمن تمام تلاش خود را معطوف آن کرده تا اقتصاد ما را فلج کند. لذا همه مسئولان باید با اتخاذ تدابیر مناسب و همدلی این توطئه دشمن را خنثی کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین از نمایندگان مجلس خواست در تصویب بودجه نگاه ملی و رضایت مردم را وجه همت خود قرار دهند و از تصویب پروژه‌های جدید در حوزه عمرانی خودداری کرده و تخصیص‌های بودجه را بر اساس ضرورت به پروژه‌های نیمه‌تمام اختصاص دهد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با تقدیر از تلاش‌های بانک مرکزی در مدیریت بازار ارز گفت: زمانی که قیمت ارز رو به افزایش بود، همه چیز گران شد، اما امروز که قیمت ارز کاهش یافته، چرا اجناس ارزان نمی‌شوند؟ امروز طبقه مستضعف از اداره زندگی خود ناتوان است، لذا دولت باید بازار آشفته قیمت کالاها را مدیریت کند.

وی در ادامه سخنان خود  مسئله یمن را آزمونی برای جامعه بشری که مدعی دفاع از حقوق بشر است، دانست و گفت: کشتار مردم یمن به دست رژیم آل سعود و با حمایت‌های آمریکا و اسرائیل چیزی جز نسل کشی و جنایت جنگی نیست.

آیت الله موحدی کرمانی ادامه داد: امروز پاسخ مدعیان دروغگوی غربی به مطالبات به حق مردم یمن، تخریب تمامی زیرساخت‌های اقتصادی و نابودی مراکز بهداشتی و درمانی و کشتار مردم بیگناه یمن است. هواپیماهای آمریکایی هر روز مردم یمن را به خاک و خون می‌کشند و چند میلیون انسان به خاطر گرسنگی در یمن در معرض مرگ قرار دارند.

وی با تاکید بر این که مردم یمن مردانه ایستاده اند و از مطالبات به حق خود دفاع می‌کند، اظهار کرد: آمریکایی‌ها، ایران را به ارسال موشک به یمن متهم می‌کنند، باید به آنها گفت شما طوری یمن را محاصره کرده اید که نمی‌توان کمک‌های ابتدایی و اولیه را به آنها رساند، چگونه می‌شود که به آنان موشک داد؟

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به این که  امروز تنها راه حل بحران یمن مذاکرات یمنی - یمنی است، تاکید کرد: دستگاه دیپلماسی ما باید نقش فعال‌تری در موضوع یمن، در مجامع بین‌المللی بازی کند و صدا و سیما و جامعه هنری هم صدای مردم یمن را به جامعه بشری برساند.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران تاکید کرد: ائمه ما مامور بودند حق را در جامعه برپا کنند اما مردم آنها را همراهی نکردند؛ لذا ذلیل دست حجاج‌ها و یزید‌ها شدند اما خداوند اراده کرده تا حضرت مهدی (عج) را به عنوان ذخیره الهی برای نجات مستضعفان و محرومان از دست ظالمان نگاه دارد. زمانی که ایشان ظهور کند، ریشه‌های ظلم خشکیده و طاغوت‌ها نابود می‌شوند.

آیت‌الله موحدی کرمانی در ادامه با اشاره به این که وقتی مردم از ظلم منزجر شوند، تشنه عدل می‌شوند و مردم جهان باید با حضرت مهدی(عج) همراهی کنند تا ریشه‌های ظلم قطع شود، گفت: در زمان غیبت امام زمان(عج) اگر حکومت اسلامی تشکیل نشود، هر فقیه عادلی نائب حضرت است، اما اگر حکومت اسلامی تشکیل شد حاکم آن حضرت ولی عصر(عج) است و در زمان غیبت اراده فرموده تا یک نفر به عنوان ولی فقیه حکومت اسلامی را اداره کند که امروز رهبر معظم انقلاب نائب بر حق امام زمان(عج( است.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: سران سه قوه باید مطیع مقام معظم رهبری باشند و برنامه‌هایشان را متناسب با نظر ایشان تنظیم و اجرا کنند.

انتهای پیام

 

 

 

انتهای پیام  313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha