پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
بزرگترین مسجد شرق آفریقا در جیبوتی تا ۲ ماه دیگر افتتاح می شود

حوزه/ بزرگ‌ترین مسجد شرق آفریقا در کشور جیبوتی که توسط بنیاد دیانت ترکیه در سال ۲۰۱۷ ساخت آن آغاز شد، تا دو ماه دیگر آماده بهره برداری شده و ظرفیت ۵ هزار نمازگزار را دارد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از دیلی صباح، بزگترین مسجد شرق آفریقا در کشور جیبوتی با همکاری و بودجه ترکیه احداث می شود و قرار است تا 2 ماه آینده افتتاح گردد.

بنیاد دیانت ترکیه ساخت این مسجد را در سال 2017 آغاز کرده که قرار است تا دو ماه آینده و در فوریه 2019 افتتاح شود، این مسجد که به سبک معماری سنتی دوره عثمانی ساخته شده است.

این مسجد بزرگ در مساحت 10 هزار متر مربع در کنار سواحل اقیانوس هند در نزدیکی کاخ ریاست جمهوری جیبوتی بنا می شود و دارای سالن نمازخانه بزرگ با ظرفیت ۵ هزار نمازگزار است.

فرخان کاظم یوکسل مدیر پروژه ساخت و ساز مسجد در این باره به خبرنگاران، گفت: یک فضای سبز نیز در حیاط مشابه مسجد آبی در ترکیه ایجاد شده است.

یوکسل افزود: بخشی از مسجد بر روی اقیانوس استوار است که این مسئله ساخت و ساز را بسیار دشوار ساخت.

به گفته یوکسل یک چهارم محوطه مسجد نیز به برگزاری کلاس های آموزشی برای کودکان اختصاص داده شده و یک حوض بزرگ در حیاط برای وضو گرفتن قرار داده شده است.

وی افزود که بسیاری از مواد خام ساخت این مسجد از جمله سنگ های بریده شده به سبک ساختمان های دوره عثمانی از ترکیه آورده شده اند.

این مسجد دو مناره 45 متری داشته که هر یک از یک گنبد بزرگ و 4 گنبد کوچک به سمت آسمان کشیده می شوند که مسجد به رنگ سفید کرمی، معماری با عظمتی دارد. در داخل نیز یک لوستر با الگوی ترکی نصب شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha