چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
 مشاوره

حوزه/ کارشناس و مشاور امور خانواده گفت: با توجه به خاستگاه دینی حوزویان، بسیاری از خانواده ها در جامعه به مشاورین طلبه و روحانی و مشاوره آن ها اعتماد دارند.

حجت الاسلام و المسلمین مجتبی کوثری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با بیان این که بهره گیری از مشاوران دینی امین و مطلع نسبت به مسایل و مباحث روز در کاهش آسیب های روحی و روانی بسیار موثر است، اظهار داشت: امروزه به خصوص مردم از کارشناسان طلبه و روحانی در امر مشاوره دینی می خواهند که در رابطه با مشکلات فردی و اجتماعی و به خصوص مسایل و گرفتارهای خانوادگی خویش، به آن ها کمک شود و در این خصوص نیز انصافاً بسیاری از طلاب و فضلا چه به صورت عام و چه به صورت تخصصی به ارایه مشاوره می پردازند.

وی افزود: اهمیت مقوله سبک زندگی در دنیای کنونی تا آن جاست که نیاز به مشاوره را برای مواجهه درست با مشکلات و مسایل مرتبط با زندگی دو چندان کرده و از این حیث حوزویان با توجه به اشراف خوبی که به منابع دست اول دینی دارند، بهترین و شایسته ترین افراد برای ارایه مشاوره به خصوص در امور خانوادگی هستند.

کارشناس مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی همچنین گفت: طبعاً کسی که روانشناس و مشاور آن هم با خاستگاه دینی باشد بهتر می تواند نیازهای مردم و نسل جوان را پاسخ گو باشد، چه آن که امروز مردم در حوزه خانواده و اختلافات و رفتارهای میان فردی به مشاورین روحانی تا حدود بالایی اعتماد دارند.

وی اضافه کرد: با این وجود به اعتقاد بنده ، در کلان مقوله سبک زندگی نیاز است که حوزه علمیه در بحث مشاوره بیشتر وارد عمل شود و در این راستا آموزش طلاب و فضلای مستعد و علاقه مند به این مباحث جدی تر دنبال گردد.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha