پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
مدرسه علميه عصمتيه بابل؛ كرسي آزاد انديشي

حوزه/ کارشناس سیاسی با تاکید بر این که تشکیل دولت اسلامی در نظام جمهوری اسلامی با روی کار آمدن مسئولین دلسوز و در سایه بصیرت مردم شکل می گیرد، گفت: افرادي در پست هاي اصلی نظام، با تفکّر «ما نمی توانیم» در جبهه دشمن بازی می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري «حوزه» در مازندران، آقای احمدی در کرسی آزاداندیشی با موضوع «فرصت های پیش روی طلاب جهت انجام عملیات آتش به اختیار در شرایط بد اقتصادی»، در مدرسه علمیه خواهران عصمتیه بابل با اشاره به تاریخ انقلاب اسلامی بيان كرد: در تاریخ معاصر، مردم انقلابی با درک فرمایشات امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه آمریکا تا همیشه دشمن ما است، تصمیم به اشغال سفارت آمریکا گرفتند كه این نمونه بارزی از آتش به اختیار بوده و از آن تاریخ، استکبار جهانی به انقلاب حسّاسیت نشان داد.

وی در ادامه تصريح كرد: متاسفانه در دوره فعلی افرادي در پست هاي اصلی نظام، با تفکّر  «ما نمی توانیم» در جبهه دشمن بازی می کنند.

احمدی در تبیین شرایط موجود گفت: در شرایط  بی اخلاقی های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی جامعه، رهبر معظم انقلاب، واژه  آتش به اختیار را به کار بردند، یعنی در شرایط فعلی انقلاب نیاز به باکری ها و چمران ها دارد.

سرباز آتش به اختیار نیاز به آموزش دارد

خانم علیجان پور منتقد بحث، نیز با بیان آیه 25 سوره حدید گفت: خداوند در این آیه، مردم را مأمور به آتش به اختیاری کرده، بنابراين در اجرای مفهوم اين آيه، ابتدا باید اتاق فکر و افرادی باشند که در حوزه فردی عمل کنند؛البته در کنار آن پشتوانه هم  لازم است.

وی  اضافه کرد: سرباز آتش به اختیار نیاز به آموزش و همچنين كمك مالي دارد، راهکار شما برای این مسایل چیست؟

آتش به اختیار به معنای اقدام و عمل است 

احمدی در ادامه در پاسخ به مطالب مطرح شده  گفت: آتش به اختیار به معنای اقدام و عمل است؛ لذا در قدم اول نباید نگاه از بالا به پایین داشت.

وی افزود: جهت استفاده از فکر و نظرات دیگران، تشکیل بانک اطلاعاتی ضروری به نظر می رسد؛ چرا که با  مشورت و همفکری زمینه کار بزرگ نیز فراهم می شود.
کارشناس سیاسی بیان کرد: باید روحیه مطالبه گری داشته و مردم را نیز به این سمت سوق داد  تا در سایه مطالبات مردمی، مسئولین هم به عملکرد خود دقیق شوند.

احمدی در پایان، تشکیل دولت اسلامی در نظام جمهوری اسلامی و روی کار آمدن مسئولین دلسوز را گشاینده مشکلات دانسته و خاطر نشان کرد: تشکیل دولت اسلامی صرفا در سایه بصیرت مردم شکل می گیرد.

بیشترین هجمه دشمن علیه فرهنگ است

خانم بابانتاج داور بحث در پايان اين كرسي در جمع آوری مباحث مطروحه گفت: با توجه به این که در حال حاضر بیشترین هجمه دشمن بر فرهنگ است، بنابراین حضور در خط مقدم و حركت بر خلاف عرف جامعه کار سخت و دشواری است، اما باید ما به عنوان طلبه، جهت تغییر سبک زندگی، از همین اقل ها شروع کنیم.

انتهاي پيام۳۱۳/۴۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha