پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
نشست صمیمی طلاب و دانشجویان در مدرسه فیضیه

حوزه/ مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان بر ضرورت رسانه ای شدن برکات و دستاوردهای تعامل حوزه و دانشگاه در فضای جامعه تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، محمد حفیظی، شنبه شب طی سخنانی در نشست صمیمانه طلاب و دانشجویان که به مناسبت روز دانشجو و به همت بسیج مدرسه فیضیه و دارالشفاء در سالن اجتماعات مدرسه فیضیه برگزار شد، با تاکید بر این که محافل و نشست های صمیمانه طلاب و دانشجویان باید در طول سال استمرار داشته باشد، اظهار داشت: نباید این جلسات صرفاً به یک یا دو نشست در مناسبت های خاص محدود شود بلکه به خصوص می بایست در راستای تبیین بایسته های وحدت حوزه و دانشگاه و تحقق راهکارهای عملی کردن آن ، بحث و نظر و کرسی آزاداندیشی در این مباحث همواره وجود داشته باشد.

وی افزود: مطالبه جدی ما در خصوص ارتباط با فضای طلبگی به خصوص در شهر مقدس قم است به این خاطر که معتقدیم در مسیر اسلامی شدن دانشگاه ها باید از ظرفیت عظیم حوزه علمیه این کلانشهر مقدس نهایت استفاده را کرد.

این فعال دانشجویی همچنین گفت: احیای فرهنگ و علوم اسلامی زمینه ساز تحقق تمدن نوین اسلامی است که در این خصوص دانشگاه فرهنگیان به جهت تربیت و آموزش معلمان سراسر کشور دارای اهمیت خاصی است چرا که معلمان کسانی هستند که نسل آینده ما را تربیت می کنند.

وی در ادامه با بیان این که به لطف الهی و به همت بسیج دانشجویی فعالیت های خوبی در زمینه مطالبه گری و روشنگری صورت گرفته، خاطرنشان کرد: فعالیت های خوبی در رابطه با اسلامی شدن دانشگاه ها و نیز برگزاری کارگاه های مطالبه گری صورت گرفته و قطعاً تداوم این حرکت نیازمند همفکری و تعامل بهتر و قوی تر حوزه و دانشگاه است.

حفیظی بیان داشت: برخلاف برخی دیدگاه ها، فضای دانشگاه در کشور ما این طور نیست که حالا عده ای بگویند که به طور کلی غربی یا متمایل به غرب است بلکه ما رویش های انقلابی خوبی داشته ایم، کما این که امروز نسل حججی ها در فضای دانشگاهی نیز حضور دارند و به خصوص در اردوهای جهادی و فعالیت های فرهنگی، بسیار هم اثرگذار هستند.

وی با تاکید بر لزوم افزایش همفکری و دلبستگی ها میان حوزه و دانشگاه از طریق فعالیت های بسیج و تقویت روحیه و نگاه جهادی به قضایا گفت: ما باید کارهای خوب انجام شده را در فضای رسانه ای جامعه مطرح کنیم ، به ویژه دستاوردهایی که به برکت تعامل و همفکری حوزه و دانشگاه در عرصه های علمی، فرهنگی و اندیشه ای رخ داده است.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان همچنین ابراز داشت: ظرفیت ها و دستاوردهای وحدت و هم اندیشی حوزه و دانشگاه باید به خوبی بیان شود، تا امید به آینده و انگیزه ها دوچندان گردد، ضمن آن که ما در دانشگاه ها تعامل بسیار خوبی داشته ایم با حوزویان که البته باید این فضا در کل کشور تعمیم پیدا کند.

۳۱۳/۸

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha