جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
محمد هادی سمتی

حوزه/ مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه باقرالعلوم(ع)، صراحت در عین اخلاق مداری را از شاخصه های مهم مطالبه گری انقلابی برشمرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام محمد هادی سمتی، شنبه شب طی سخنانی در نشست صمیمانه طلاب و دانشجویان که در سالن اجتماعات مدرسه فیضیه برگزار شد، با تاکید بر لزوم تداوم این گونه جلسات و به خصوص تلاش در جهت اطلاع رسانی بهتر این برنامه ها اظهار داشت: بی شک یکی از وجوه متمایزکننده دانشجویان ناظر به بحث مطالبه گری است که البته این مساله صرفاً اختصاص به دانشجویان ندارد و به بدنه حوزه نیز مرتبط است.

وی افزود: عده ای فکر می کنند که مطالبه گری با تنش آفرینی و زد و خورد یکی است و حال آن که رویه مقام معظم رهبری که علمدار بحث مطالبه گری در کشور به شمار می روند، این گونه نیست، چرا که به فرموده ایشان نباید در مطالبه گری به دنبال معارضه و خصومت بود.

نماینده طلاب و فضلای استان یزد در حوزه علمیه قم با اشاره به این که مطالبه گری دارای مولفه ها و عناصر مهمی است، گفت: هر دانشجو و طلبه ای که می خواهد به سمت مطالبه گری برود، باید قبل از هر چیز بداند که اساساً هدف از مطالبه گری چیست و در وهله بعدی لازم است که اصول مطالبه گری و شیوه های تحقق آن را بداند.

وی با بیان این که هدف از مطالبه گری ، اصلاح و سامان دادن به امور است ، خاطرنشان کرد: بی شک اگر این هدف همواره مدنظر باشد، دیگر حب و بغض فردی و سیاسی مطرح نیست و این مساله همانی است که مقام معظم رهبری فرمود مطالبه گری با دشمنی و خصومت ورزیدن متفاوت است.

حجت الاسلام سمتی بیان داشت: شجاعت و صراحت در گفتار با خصومت فرق می کند، ضمن آن که یکی از ویژگی های مهم در مطالبه گری باید استمرار و پیگیری آن از سوی طلاب و دانشجویان باشد.

وی با تاکید بر این که رعایت اخلاق و حدود شرعی یکی از مهم ترین اصول در مطالبه گری انقلابی است، افزود: یکی از آسیب های مهم در حوزه و دانشگاه، این است که گاهی عده ای فکر می کنند که برای مطالبه گری از مسئولان مجاز هستند که هر گونه خواستند حرف بزنند و رفتار کنند و حال آن که صراحت در عین اخلاق مداری و رعایت موازین شرعی از اصول اجتناب ناپذیر مطالبه گری انقلابی است.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه باقرالعلوم(ع) همچنین یادآور شد: از سویی در بحث مطالبه گری باید شرایط زمان و مکان را در نظر گرفت و همچنین باید مطالبه گری با یک محور مشخص صورت گیرد .

وی با تاکید بر این که مطالبه گری طلاب و دانشجویان باید با محوریت مسجد صورت گیرد، گفت: مسجد پایگاه بسیار مهم سیاسی و اجتماعی است که متاسفانه در زمانه ی ما تا حدودی مورد غفلت واقع شده و حال آن که باید به محور و قطبی در زمینه مطالبه گری و روشنگری مردم تبدیل شود.

۳۱۳/۸

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha