پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
دکتر ولایتی

حوزه/ دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی با تاکید بر این که پرده تزویر آمریکا فرو افتاده است، گفت: امت اسلامی این روزها، از رنج و محنت بسیار در عذاب بوده و فلسطین همچنان در اسارت است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، دکتر علی اکبر ولایتی، مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین الملل، صبح امروز در نخستین نشست شواری مرکزی کنگره جهانی محبان اهل بیت(ع) در هتل اوین تهران، با اشاره به سیاست های آمریکا در دوران ترامپ، گفت:‌ مجموعه اقدامات ترامپ، نه بیان گر اقدامات شخصی نابخرد و نا آشنا به سیاست، بلکه نمایش سناریویی است که نظام حاکم بر آمریکا، آن را به رشته تحریر در آورده است .

وی خاطرنشان کرد :‌ هر چند که باید دانست پرده تزویر فروافتاده و حقیقت آمریکا، در اقدامات و گفته های این فرد عیان و آشکار گشته، اما گذر زمان نشان داد که در چهل سال گذشته، این مدعی جهانی، نتوانسته است سیاستهای خود را بر دیگران تحمیل کند و زین پس نیز چنین خواهد بود.

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی در ادامه با تاکید بر اینکه پایان دادن به خون ریزی میان مسلمانان، امری واجب و وظیفه اسلامی-انسانی است، اظهار کرد: ‌مردم مظلوم فلسطین، پرچم دفاع از قدس را مظلومانه بر دوش می کشند و این ملت که چندین دهه، پرچم مبارزه و مقاومت را بر دوش دارد، همچنان آن را بر افراشته نگه خواهد داشت .

ولایتی با اشاره به اینکه امت اسلامی این روزها، از رنج و محنت بسیار در عذاب بوده و «فلسطین»، همچنان در اسارت است، ‌خاطر نشان کرد: جهان اسلام دارای گرایش ها و تفکرات متنوعی است که هر جایگاه ویژه ای دارند. زیدی، علوی، حنفی، شافعی، مالکی، حنبلی، جعفری، اباضی، اسماعیلی، تصوف و طریقت-های عرفانی و...، هر یک گروه هایی از مسلمانان را در خود جای داده اند و البته در رهگذر تاریخ کوشیده اند خدمات ارزندهای را نیز به فرهنگ و تمدن اسلامی ارائه دهند.

مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین الملل با اشاره به عوامل مهم وحدت در جهان اسلام، افزود: آنچه همه این دیدگاه ها را به صورتی عمیق و مستحکم به یکدیگر پیوند داده، کتاب خدا، نبوت حضرت ختمی مرتبت (ص) و محبت اهل بیت(ع) است.

ولایتی با تشریح توطئه ها و مشکلاتی که امت اسلامی را دچار مشکلات و معضلات کرده است، تاکید کرد: پایان دادن به خونریزی میان مسلمانان، امری واجب و وظیفه ای اسلامی-انسانی است.

وی اظهار کرد: فتنه ای که با جنگ های نیابتی و به راه انداختن گروه های تروریستی و افراطی و تکفیری برای تضعیف و تجزیه کشورهای اسلامی از سوی دشمنان به راه افتاده، هر چند که به اهداف خود دست نیافته و نخواهد یافت، اما کشورهای اسلامی و ملت های مسلمان منطقه را مورد هجمه و انواع جنایت ها قرار داده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha