جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام و المسلمین حسن زاده ، امام جمعه موقت اهواز

حوزه/ امام جمعه موقت اهواز، با اشاره به اعتراضات کارگران شرکت گروه ملی فولاد، گفت: کارگران گروه ملی فولاد، عزیزان ما بوده و با همه توان تلاش می‌کنیم تا بیش از گذشته زبان گویای مشکلات آنها در مواجهه با دولتمردان و مسئولان باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین سید ابوالحسن حسن‌زاده، امام جمعه موقت اهواز، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با اشاره به اعتراضات کارگران شرکت گروه ملی فولاد، اظهار داشت: مشکلاتی که در گروه ملی فولاد پیش آمده، مشکلات جدیدی نیست که بعد از این ۴۰ روز یا ۴ سال اتفاق افتاده باشد! بعد از آن که کارخانه بدون گذراندن تشریفات قانونی به بخش خصوص واگذار شد، منشأ مشکلات شکل گرفت و بدین ترتیب، یکی‌یکی ایرادات سوء مدیریت نمایان‌تر گردید.

«تولید» خط قرمز کارگران و مدیران شرکت فولاد باشد

وی با بیان اینکه «تولید» باید خط قرمز کارگران و مدیران ارشد شرکت گره ملی فولاد باشد، گفت: هم اکنون که مدیریت کارخانه بر عهده مسئول بانک شده، لازم است مدیران ارشد، کارکنان و کارگران گروه ملی به چند نکته اساسی توجه کنند که مهم‌ترین آن، رونق تولید و ادامه روند آن است؛ یعنی به‌هیچ‌وجه نباید خط تولید آسیب بیند و روند گردش کار، متوقف شود.

حجت الاسلام و المسلمین حسن‌زاده، عدم گردش تولید در کارخانه را به‌مثابه بیکاری کلیه کرگران شرکت دانست و تصریح کرد: تا وقتی‌که کارخانه تولید نداشته باشد، ما نمی‌توانیم از احقاق حقوق کارگران مطمئن باشیم، پس لازم است که مسئولان با تأمین مواد اولیه، به روند تولید محصولات کمک کنند و از آن طرف نیز کارگران در کنار احقاق حق خویش، باید به تولید فولاد نیز مشغول باشند.

امام جمعه موقت اهواز، با اشاره به تجمعات کارگری در چند روز اخیر، گفت: مسئولان باید بدانند که این تجمعات برای نظام و انقلاب اسلامی هزینه‌ساز است، چراکه دشمنان با همه توان در تلاش‌اند تا از بروز کمترین مشکل در جامعه، نهایت سوءاستفاده و بهره‌برداری را ببرند؛ پس باید اقدامی عاجل برای حل مشکلات کارگران انجام شود.

علما انعکاس فریاد کارگران و قشر مستضعف جامعه هستند

وی با تأکید بر اینکه علما و روحانیون همیشه در کنار مردم و قشر زحمت‌کش جامعه بوده و هستند، اضافه کرد: اگرچه روحانیون قدرت اجرایی نندارند، اما تلاششان همواره بر این بوده تا با انعکاس فریاد کارگران زحمت کش و قشر مستضعف جامعه، باری از دوش آنان بردارند.

حجت الاسلام و المسلمین حسن‌زاده، با بیان اینکه کارگران همچنان خواستار احقاق حق خویش باشند، گفت: مسئولین باید تعارف و تمجید از یکدیگر را کنار گذاشته و ضمن برخورد با عاملین و مقصرین این مشکلات، هرچه سریع‌تر راه چاره‌ای برای حل موانع شرکت گروه ملی بی اندیشند و مشکلات قشر کارمندی و کارگری این شرکت را رفع کنند.

وی ادامه داد و گفت: إن‌شاءالله با بهبود وضعیت تولید و کم کردن هزینه‌های آن، اشتغال کاذب در درون کارخانه را حذف کرده و حق پایمال‌شده کارگران را زننده کنند.

علما و روحانیون همواره آماده شنیدن حرف دل کارگران هستند

امام جمعه موقت اهواز، به تجمع کارگران مقابل حوزه علمیه و بیت آیت الله موسوی جزایری اشاره کرد و اظهار داشت: اگرچه دشمن در مقام سوءاستفاده بوده و از این سوژه‌ها نهایت بهره‌برداری را می‌کند، اما لازم است کارگران عزیز و زحمت کش بدانند که آنها عزیزان ما بوده و همواره تلاش می‌کنیم تا بیش از گذشته زبان گویای مشکلات آنها برای دولتمردان و مسئولان باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین حسن‌زاده، با تأکید بر اینکه علما و روحانیون همواره آماده شنیدن حرف دل کارگران بوده و هستند، تصریح کرد: روحانیت همواره گوش شنوایی برای دردهای مردم به‌ویژه قشر کارگری است، البته لازم است کارگران مراقب افرادی باشند که می‌خواهند تجمعات کارگری را با شعار علیه نظام و انقلاب، به بیراهه کشند.

مسأله اصلی حل مشکل فوری کارگران است

وی در ادامه با بیان اینکه مسأله اصلی حل مشکل فوری کارگران است، گفت: اگر کارگران عزیز، از روی عصبانیت شعاری داده باشند، مسأله مهمی نیست، چراکه این‌ها فرزندان و عزیزان ما بوده و نباید خرده‌ای به آنها گرفت.

امام جمعه موقت اهواز، تصریح کرد: شعار برای احقاق حق و مطالبه گری با شعار علیه نظام و انقلاب، تفاوت دارد؛ به همین دلیل کارگران عزیز ضمن تأکید بر احقاق مطالبات به حقشان، اجازه سوءه استفاده نفوذی‌ها در تجمعاتشان را ندهند.

حجت الاسلام و المسلمین حسن‌زاده، در پاسخ به این سؤال که «تاکنون موضعی در این خصوص و در حمایت از کارگران گروه ملی فولاد، داشته‌اید؟»، گفت: هرچند بنده سمت اجرایی ندارم که بتوانم مستقیماً در آن ورود کرده و دستوری صادر کنم، اما به‌عنوان امام جمعه موقت اهواز، در خطبه‌های نماز جمعه‌ام که یکی از رسمی‌ترین تریبون‌های کشور است، مشکلات قشر کارگری را به گوش مسئولان و دولتمردان رسانده و همچنان تلاشم بر این است تا گرهی از مشکلات مردم و به ویژه کارگران زحمت کش باز کنم.

 

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha