جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دیدار مدیران و معاونین تهذیب مدارس شهر کرمان و ماهان با حجت الاسلام قرائتی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین قرائتی در جمع مدیران و معاونین تهذیب مدارس کرمان و ماهان، بر ضرورت گروه های مباحثه تفسیری اساتید حوزه تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمان، مدیران و معاونین تهذیب مدارس علمیه شهر کرمان و ماهان، به همراه مدیر و مسئولان معاونت تهذیب حوزه علمیه کرمان با حجت الاسلام و المسلمین محسن قرائتی دیدار کردند و به ارائه گزارشی از فعالیتهای قرآن مدارس علمیه پرداختند.

حجت الاسلام و المسلمین قرائتی در این دیدار فعالیتهای قرآنی مدارس علمیه کرمان را قابل تحسین دانست و تاکید کرد: اگر اساتید میخواهند فعالیتهای قرآنی در مدارس موثر واقع شود، ابتدا باید خودشان اهل قرآن و تفسیر باشند. اساتید گروههای مباحثه تفسیری تشکیل دهند و به صورت منظم این مباحث را مورد بحث قرار دهند تا بعد از گذشت چند سال احاطه مناسبی بر قرآن داشته باشند.

وی در ادامه اطلاع  از کلام وحی را مهمترین نیاز جامعه دانست و بیان داشت: مهمترین نیاز مردم شنیدن و فهمیدن کلام وحی است که متاسفانه در این مورد کم کاری شده است. باید روحانیون و اساتید در مساجد برای مردم ولو به دقایق کوتاهی از تفسیر قرآن بگویند. اگر در این کار استمرار داشته باشند بعد از گذشت چند سال شاهد بالا رفتن شناخت مردم جامعه از مبانی قرآنی و دینی هستیم.

 در ابتدای این جلسه، حجت الاسلام احمد مومنی، معاون تهذیب حوزه علمیه کرمان به  فعالیتهای قرآنی مدارس کرمان پرداخت و گفت: از قریب به دو سال پیش که فعالیتهای قرآنی به معاونت تهذیب واگذار شد، معاونت تهذیب حوزه کرمان در کنار برنامههای و مسابقات قرآنی معمول، با برگزاری جلسات متعدد با اساتید قرآنی کرمان، به آسیب شناسی در این باره در مدارس پرداخت.

وی افزود: اولین مسئله مورد توجه موضوع روخوانی و روانخوانی طلاب بود که با برنامههای اجرا شده در مدارس این مشکل تا حد زیادی برطرف شده است. در ادامه مجالسی تحت عنوان کرسی تلاوت در راستای انس بیشتر طلاب با قرآن در مدارس شهر کرمان آغاز شد و اکنون در برخی از مدارس خارج از شهر کرمان نیز در حال برگزاری است.

معاون تهذیب حوزه علمیه کرمان در پایان خاطر نشان کرد: از امسال هم بحث تفسیر قرآن را به جلسات کرسی تلاوت اضافه کردیم که در ابتدا به وسیله اساتید مباحث تفسیری ارائه میشد و در ادامه این مساله توسط خود طلاب و با نظارت اساتید صورت میگیرد.

انتهای پیام./

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha