پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
سالروز شهادت حضرت معصومه در بوشهر

حوزه/ مراسم سوگواری ايام وفات بانوی شفیعه قمی حضرت فاطمه معصومه(س) از سوی نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان و امام جمعه بوشهر در محل مدرسه علمیه امام خمینی(ره) مرکز استان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از بوشهر، مراسم سوگواری ايام وفات بانوی شفیعه قمی حضرت فاطمه معصومه(س) از سوی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در محل مدرسه علمیه امام خمینی(ره) مرکز استان برگزار شد.

حجت الاسلام محمد گله گیری، استاد حوزه علمیه امام خمینی(ره) بوشهر در این مراسم با اشاره به اینکه خداوند برای تعالی بشر اباب و وسایلی قرار داده است و نماز یکی از اسباب و وسایل تعالی انسان است، اظهار کرد: اهمیت و جایگاه زیارت ملجأ شریف امامان معصوم(ع) و آستان مقدس امامزادگان در شریعت و مجامع روایی شیعه و اهل سنت نیز به آن تاکید فراوان شده است و هدف از زیارت ملجأ شریف امامان معصوم(ع) در اصل نائل شدن به زیارت الهی و ربوبی است و خداوند متعال به آستان و بارگاه زیارتی ائمه هدی(ع) توجه ویژه دارد.

وی با تاکید بر اینکه رفعت معنوی و میزان خلوص دو عنصر اصلی و مهم برای تشرف به ساحت بارگاه زیارتی اهل بیت(ع) است، افزود: خداوند تبارک و تعالی نور سماوات و ارض است و حضرت باریتعالی مقام فیض و فعلی دارد و خدا در مقام فیض مقام نور سماوات و ارض دارد و و لذا در این رابطه این چراغ را خدا در خانه هایی قرار داده که اذن به رفعت معنوی و رفعت مکانی خدا می گرددو خدا را تسبیح می کنند.

گفتنی است، در این مراسم که با حضور حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری، مسئولانی استانی، اساتید و طلاب حوزه علمیه امام خمینی(ره) بوشهر برگزار شد حجت الاسلام محسن اسماعیل پور به مصیبت خوانی پرداخت و حاضرین عزاداری کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha