پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
هندوهای افراطی

حوزه/ گروه های افراطی هندو در اجتماع مذهبی خود در منطقه جاموی هند اعلام کردند هرگز اجازه نخواهند داد مسجد بابری دوباره بازسازی شود، بلکه در آن مکان معبد بزرگ رام را خواهند ساخت.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری حوزه گروه های افراطی هندو در اجتماعی مذهبی در منطقه جامو اعلام کردند هرگز اجازه نخواهند داد مسجد بابری دوباره بازسازی شود بلکه در آن مکان معبد بزرگ رام را خواهند ساخت.

هنس دیو آچاریه رئیس کمیته بازسازی معبد رام در این اجتماع هندوها اعلام نمود کسانی که به فکر بازسازی مسجد بابری در همان مکان هستند از این کشور بروند.

این تجمع مذهبی هندوها از طرف گروه وشوا هندو پریشادر (شورای جهانی هندوها)  برگزار شده بود و در آن تعداد زیادی از هندوها و رهبران مذهبی این آئین شرکت داشتند.

وی تصریح کرد که اجازه قانونی به آنها داده شود یا نه، حکم دادگاه به نفع آن ها باشد یا نه و هرمخالفتی پیش روی آنها باشد فرقی نمی کند آنها معبد را خواهند ساخت.

این رهبر افراطی هندو ضمن ابراز نگرانی نسبت به رشد جمعیت مسلمانان هند گفت: هندوها باید به فکر افزایش جمعیت خود باشند در غیر صورت زمانی خواهد رسید که جمعیت مسلمانان رشد پیدا خواهد کرد و در زمان انتخابات با توجه به تعداد بیشتر سهم بیشتری در حاکمیت و قدرت خواهند داشت.

لازم به ذکر است مسجد بابری در قرن شانزدهم میلادی توسط میر باقی اصفهانی، اولین حاکم منصوب گورکانیان  در شهر آیودیا در بخش فیض آباد ایالت اتارپردیش ساخته شد.

 

هندوهای افراطی معتقدند که مسجد بابری در محل زادگاه خدای آنها « راما» بنا شده بود و پیش‌ از آن معبدی در آن مکان قرار داشته که در زمان بابر تخریب شده و مسجد بنا شده است. به همین دلیل و با اضافه شدن این تنش ها سرانجام مسجد بابری روز ششم دسامبرسال 1992میلادی از سوی افراط گرایان هندو تخریب شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha