جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کمپین «چتر اشتراکی» برای جلوگیری از خیس شدن نمازگزاران در سنگاپور

حوزه/ برای رفع مشکل خیس شدن نمازگزارانی که به مسجد یوسف اسحاق در وودلندز سنگاپور می رفتند، یک کمپین ابتکاری با عنوان «کمپین چتر» ایجاد شده که به نمازگزاران چتر قرض می دهد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری«حوزه» به نقل از straitstimes، مسلمانان برای رفع مشکل خیس شدن نمازگزارانی که به مسجد یوسف اسحاق در سنگاپور مراجعه می کردند، در حرکتی ابتکاری، کمپین «چتر اشتراکی» راه اندازی کردند.

برخی منتقدین پیش از این حرکت گفته بودند که مسجد یوسف اسحاق در وودلندز یک ناحیه شهری در سنگاپور از ایستگاه اتوبوس تا مسجد، فاقد یک پیاده روی سقف دار بوده و نمازگزاران هنگام رفتن به این مسجد در ایام بارانی خیس می شوند، در همین راستا گروهی از جوانان مسلمان داوطلب اداره باجه های چتر راه اندازی شده و چترهای امانی به نمازگزاران می دهند، هر نمازگزار می تواند یک چتر از آنان قرض گرفته و هنگام برگشتن آن ها به باجه برگردانند.

این ابتکار یک همکاری میان مسجد یوسف اسحاق و کمیته مشورتی دریایی شهروندان در سنگاپور بوده است.

اداره حمل و نقل زمینی و یک شرکت غذایی نیز حامی مالی این حرکت بوده و 300 چتر را به کمپین اختصاص داده اند.

دکتر ویکرام نیر، از بانیان این طرح در مصاحبه روز گذشته با خبرنگاران گفت: وجود یک حس شهروندی برای موفقیت این کمپین بسیار مهم است، شهروندان باید درک کنند که برگرداندن چترها پس از استفاده از اهمیت برخوردار است تا کمپین بتواند به کار خود ادامه دهد. من امیدوارم که مردم به این نتیجه برسند و کار درست را انجام بدهند.

محمد ایوب جوهری مدیر مسجد نیز ضمن بیان اینکه کمپین برای تسهیل حال ساکنان و نمازگزاران راه اندازی شده، گفت: ما می خواستیم راه را برای نمازگزاران و دوستان در اطراف مسجد آسان سازیم، فقدان یک پیاده روی سقف دار از ایستگاه اتوبوس تا مسجد کار را به ویژه در ایام بارانی سخت ساخته بود، ما امیدواریم این کمپین راه عبور را کمی برای مردم بهتر سازد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha