جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
نمایندگان ادیان اسلام، مسیحیت و یهودیت بر همزیستی دینی تاکید کردند

حوزه/ نمایندگانی از ادیان ابراهیمی اسلام، مسیحیت و یهودیت، در مراکش، با شرکت در مراسم دعای یادبود برای دو کوهنورد اروپایی به قتل رسیده به دست داعش، با همدیگر دست داده و بر همبستگی میان ادیانی تاکید کردند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری ««حوزه» به نقل از moroccoworldnews، نمایندگانی از مذاهب مختلف ابراهیمی، اسلام، مسیحیت و یهودیت در مراکش، در مراسم دعای یادبود برای دو زن گردشگر اروپایی که  اخیرا به دست داعشی ها به قتل رسیده اند، بر اهمیت همزیستی و همبستگی میان ادیانی در جامعه تاکید کردند.

رئیس جامعه یهودیان، امام جماعت مسجد و نماینده ای مسیحیان در این دعای یادبود که در شهر مراکش یکی از شهرها و  مرکز استان مراکش تانسیفت الحوز برگزار شده بود شرکت کردند. تصاویر دست دادن نمایندگان ادیان، به عنوان نمادی از همزیستی میان ادیانی در شبکه های مجازی منتشر شده است.

گفته می شود مردم مراکش همچنین دعای یادبودی را در جلوی سفارت های دانمارک و نروژ برگزار کردند. شرکت کنندگان در این مراسم، این جنایت را به شدت محکوم کرده و با در دست داشتن پلاکاردهای «نه به تروریسم»، با بازماندگان همدردی کردند.

لازم به ذکر است دو کوهنورد زن اهل نروژ و دانمارک دو هفته قبل در کوه‌های اطلس در شمال مراکش به قتل رسیدند. پلیس مراکش تحقیقات را بر روی قتل بعد از یافتن پیکر بی‌جان «لویزا وستراگر» ۲۴ ساله از دانمارک و «مارن اولاند» ۲۸ ساله از نروژ آغاز کرد. پیکر این دو کوهنورد اهل اسکاندیناوی در حالی که گردنشان توسط چاقو بریده شده بود پیدا شد.

پلیس اعلام کرده است که چهار مظنون که از اعضای گروه تروریستی داعش بوده‌اند را بازداشت کرده است. داعش با انتشار یک فایل ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی، مسئولیت این قتل را بر عهده گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha