پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
پیام تسلیت

حوزه/ موسسه امام هادی علیه السلام‌ در پیامی ارتحال آیت الله هاشمی شاهرودی را تسلیت گفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» متن پیام تسلیت موسسه امام هادی علیه السلام‌ در پی ارتحال آیت الله هاشمی شاهرودی، به شرح زیر است:


بسم الله الرحمن الرحیم
انالله و اناالیه راجعون
با کمال تاسف، خبر ارتحال عالم فاضل و فقیه مجاهد، حضرت آیت الله سید محمود هاشمی شاهرودی رحمت الله علیه دریافت شد.
این عالم وارسته، در سال‌هاى تحصیل‌ و تدریس خویش در عراق‌، علاوه بر تلاش های علمی و فقهی، مبارزات سیاسى بسیارى داشت. ایشان پس از شکنجه‌هاى فراوان‌ بدنى و روحى، به زندان‌ افتاد و چندی بعد، تشکیلاتِ جامعه روحانیت‌ مبارز و مجلس‌ اعلى عراق‌ را تاسیس نمود و خود مدیریت‌ آن را بر عهده داشت.
آیت‌الله‌ هاشمى شاهرودى پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، سال ها عضو فقهاى شوراى نگهبان‌ بود و در دو دوره دشوار، ریاست قوه قضائیه را بر دوش گرفت. عضویت در هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری،‌ جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، ریاست هیئت عالی حل اختلاف و تنظیم روابط قوای سه گانه و در نهایت، ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام، از دیگر مسئولیت‌های آن عالم مرحوم بود.
آیت‌الله‌ هاشمى شاهرودى سال های متمادی ضمن تدریس در حوزه علمیه قم، به تربیت فقها و فضلای حوزوی پرداخت و شاگردان زیادی از محفل علمی ایشان استفاده نمودند.
موسسه امام هادی علیه السلام، این ضایعه را به پیشگاه حضرت بقیةالله ارواحنا فداه، رهبر معظم انقلاب، مراجع عظام، حوزه های علمیه و بویژه به خاندان مکرّم ایشان تسلیت می گوید و از خداوند متعال برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت می‌ نماید.
قم. موسسه امام هادی علیه السلام
چهارم دی ماه 1397

 

 

۳۱۳/۳۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha