شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
​۵۵% قصابی های بروکسل، گوشت حلال می فروشند

حوزه/ یک روزنامه فرانسوی زبان بلژیکی مدعی شده که از ۲۵۶ قصابی در شهر بروکسل، ۱۴۱ مغازه رسما گوشت را با مارک حلال می فروشند و به این ترتیب ۵۵% قصابی ها و اکثریت آنان فروشنده گوشت با ذبح شرعی اسلامی می باشند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» ، گزارشی که توسط یک روزنامه فرانسوی زبان بلژیکی منتشر شده، مدعی شد که اکثریت قصابی های شهر بروکسل، رسما حلال هستند. طبق این گزارش از 256 قصابی در شهر بروکسل، پایتخت بلژیک، 141 (55%) رسما مارک حلال دارند و طبق گفته این روزنامه بلژیکی، گوشت حلال در سال های اخیر در کشورهای اروپای غربی به سرعت محبوبیت پیدا می کند که افزایش جمعیت مسلمانان در این منطقه و مهاجرت آنان به اروپا یکی از مهمترین دلایل آن محسوب می شود.

کارشناسان اروپایی معتقدند با توجه به تغییر جمعیت شهرنشینی در شهرهایی مانند آنتورپ، گنت یا بروکسل و ورود مهاجران و پناهندگان از کشورهای مسلمان نشین، علاقه مندی به بازار حلال در سال های اخیر به طور قابل توجهی افزایش یافته است.

شرکت های ارائه دهنده محصولات و خدمات حلال روز به روز افزایش یافته و شکوفایی بازار حلال، اسلام ستیزان را دچار نگرانی و وحشت ساخته است، در حال حاضر بازار غذاهای حلال صدها میلیارد یورو ارزش داشته و انتظار می رود که آینده خوبی در پیش داشته باشد.

این در حالی است که محصولات حلال به دلیل کیفیت بالا و رعایت استانداردهای بهتر شناخته شده می باشند و حتی بسیاری غیرمسلمانان نیز آن ها را ترجیح می دهند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha