پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر/ نشست عمومی اجلاسیه سراسری جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای بلاد

حوزه/ رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که در این چهل سال بیش از چهارصد سال به این کشور خدمت شده است، گفت: حوزه و نظام اسلامی از یکدیگر جدا نبوده و معتقدان به جدایی حوزه و نظام اسلامی همان معتقدان به جدایی دین از سیاست می‌باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، آیت‌الله محمد یزدی صبح امروز در یازدهمین اجلاسیه جامعه مدرسین حوزه علمیه و علمای بلاد که در پژوهشگاه علامه طباطبایی برگزار شد، عنوان کرد: برخی استقلال حوزه علمیه را در این می‌دانند که تنها باید به مطالب علمی پرداخته و به نظام اسلامی و آینده هیچ توجهی نکند.

وی افزود: برخی از مراکز به صورت پنهانی این تفکرات را پیرامون استقلال حوزه مطرح کرده و با حوزه انقلابی مشکل دارند و داعیه بازگشت به حوزه پیش از انقلاب را دارند.

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم  با بیان اینکه روحانیون در قبال مسائل دنیای جدید وظایفی دارند، گفت: حوزه و نظام اسلامی از یکدیگر جدا نبوده و معتقدان به جدایی حوزه و نظام اسلامی همان معتقدان به جدایی دین از سیاست می‌باشند.

در این چهل سال بیش از چهارصد سال به این کشور خدمت شده است

آیت‌الله یزدی خاطرنشان کرد: ما در این ۴۰ سال گذشته به اندازه ۴۰۰ سال پیشرفت کرده ایم و در این مدت شاهد رشد دو برابری جمعیت کشور و تغییر در سبک زندگی مردم بوده ایم.

وی تاکید کرد: باید در اجلاسیه جامعه مدرسین و علماء بلاد راهکارهایی برای حفظ حوزه انقلابی و ارتباط آن با نظام اسلامی ارائه دهند، چرا که وجود حوزه انقلابی بسیار دارای اهمیت است.

رئیس شورای عالی  جامعه مدرسین حوزه علمیه تصریح کرد: حوزه انقلابی مسائل نظام اسلامی را مورد توجه خود قرار داده و برای مشکلات آن راهکار ارائه می‌دهد، همچنین ویژگی دیگر حوزه انقلابی توجه به مسائل متناسب با نیاز‌های روز جامعه و پاسخ به این نیازها می‌باشد.

وی افزود: برخی حوزه ها و مدارس به حوزه انقلابی توجه دارند و کار هم می کنند، تولیدات خوبی هم دارند؛ در نقطه مقابل مدارسی هستند که کاری به انقلاب و نظام ندارند و دنبال برگرداندان حوزه به شرایط قبل از انقلاب باشند.

اگر امروز به فکر نباشیم فردا دیر خواهد بود

آیت الله یزدی  با تاکید بر این که باید اصول مسلم اسلام و انقلاب را نگه داشت، ابراز داشتند: در عین حال باید به مسائل و نیازمندی ها نیز توجه ویژه ای داشت. این اجلاسیه فرصتی برای توجه به همین مسائل است؛ این نظام با خون های شهدا مقدس شکل گرفته است و همه باید قدر آن را بدانیم و در حفظ و تقویت آن بکوشیم؛ اگر امروز به فکر نباشیم فردا دیر خواهد بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha