شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
سید علی فضل الله در دیدار هیئت ایرانی

حوزه/ جمعی از ستاد کانون های فرهنگی و اجتماعی مساجد ایران به ریاست حجت الاسلام و المسلمین حبیب رضا ارزانی به همراه محمد مهدی شریعتمدار رایزن فرهنگی ایران در لبنان با حجت الاسلام و المسلمین سید علی فضل الله امام جمعه بیروت دیدار کردند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، جمعی از ستاد کانون های فرهنگی و اجتماعی مساجد ایران به ریاست حجت الاسلام و المسلمین حبیب رضا ارزانی و به همراه محمد مهدی شریعتمدار رایزن فرهنگی ایران در لبنان، با حجت الاسلام و المسلمین سید علی فضل الله امام جمعه بیروت دیدار کردند.

سید فضل الله در این دیدار تاکید کرد: باید بر یک نوع خطابه دینی تاکیه کرد که مردم را به خود جذب کند، موضوعیت داشته باشد و بتواند با نیاز های جوانان پاسخ دهد و جواب­گوی سؤال های پیچیده آنان باشد و از سوی دیگر مساجد باید به جایگاه خود در گسترش علم و فرهنگ بازگردند.

باید نقش مساجد را در گسترش علم و فرهنگ زنده کرد

سید فضل الله به اهمیت همکاری فرهنگی در جهت گسترش فرهنگِ آگاهی، گفتگو و مدارا و مقابله با فرهنگ تعصب و تحجر اشاره و بر ضرورت زنده کردن نقش مساجد به عنوان منبع علم و فرهنگ تاکید کرد.

وی خواستار تلاش برای بازگرداندن مردم به مساجد و آشنایی آنان با فرهنگ معنوی، علمی و جهادی که متناسب با اسلام اصیل است، شد.

خطابه دینی نقش بزرگی در جذب و دفع مردم دارد

روحانی شیعه لبنانی، نقش خطابه دینی را در جذب و دفع مردم بسیار بزرگ دانست و دانشگاه ها، حوزه ها، مراکز فرهنگی و مساجد را به تلاش برای ایجاد یک خطابه دینی که به چالش های جوانان پاسخ دهد و از اصالت اسلام به دور نباشد، دعوت کرد.

سید فضل الله تصریح کرد: برای پاسخ گویی به سؤالات جوانان باید خطبایی تربیت شوند که از علم، فرهنگ گسترده و سعه صدر برخوردار باشند.

وی بر ضرورت تلاش برای تعمیق وحدت اسلامی در زمینه فکری، فرهنگی و عملی و مقابله با تلاش هایی که برای شکاف میان مسلمانان انجام می گیرد، تاکید کرد.

از طریق منبر های فرهنگی باید روابط دو کشور مستحکم شود

حجت الاسلام و المسلمین ارزانی به فضای کاری کانون های فرهنگی در مساجد ایران و فعالیت های متعدد فرهنگی آن اشاره کرد و گفت: این کانون در حدود 80 هزار مسجد فعالیت مؤثر دارد.

وی بر تلاش برای برقراری روابط مستحکم با ملت لبنان از طریق همکاری با منبر های فرهنگی در لبنان و استفاده از تجربیات دو طرف تاکید کرد.

حجت الاسلام و المسلمین ارزانی از نقش آیت الله سید محمد حسین فضل الله و مؤسسات آن در ایجاد فرهنگ گفتگو در سطح منطقه تشکر کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha