جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
 نمایشگاه موزه اسرائیلی هولوکاست در مسجد لندن لغو شد

حوزه/ رهبران مسجد لندن اعلام کردند، پس از اطلاع از وجود رابطه بانیان برگزاری مراسم نمایشگاه هولوکاست با صهیونیست های اشغالگر در بیت المقدس، به سرعت این مراسم را لغو کرده اند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، به نقل از  5pillarsuk، نمایشگاه موزه اسرائیلی هولوکاست که قرار بود در یکی از مساجد لندن برگزار شود، پس از اعتراضات گسترده مردمی لغو شد.

نمایشگاه ابتدا قرار بود برای یابود مسلمانان آلبانیایی که در جنگ جهانی دوم، همسایگان یهودی را نجات داده بودند برگزار شود، اما مسلمانان زمانی که مطلع شدند مورزه یادواشم، میزبان و بانی این رویداد، در سرزمین های اشغالی فلسطین واقع شده،  خشمگین شده و به برگزاری مراسم اعتراض کردند.

گفته می شود این موزه صهیونیستی در نزدیکی دیر یاسین ساخته شده که تاریخچه سیاهی دارد و محل کشتار هزاران فلسطینی به دست صهیونیست ها می باشد.

روز گذشته مسجد با انتشار بیانیه ای در واتس آپ، اعلام کرد که این مرکز از ارتباط بانیان مراسم با صهیونیست های اشغالگر اطلاع نداشته و پس از آگاهی به سرعت برگزاری مراسم را لغو کرده است.

در بیانیه مسجد آمده است: این مرکز از ارتباطات بین المللی برخی سازمان ها یا روابط سیاسی خبر نداشته و روی روابط محلی میان مسلمانان و یهودیان محلی تمرکز کرده بود، هنگامی که ما از وجود ارتباط مذکور مطلع شدیم به سرعت نشست را لغو کردیم.

در ادامه بیانیه آمده است: هدف مرکز ما ایجاد یک جامعه محلی متحد است و ما هیچ ارتباطی با دولت های خارجی نداریم.

انتشار خبر لغو شدن این مراسم، صهیونیست ها و حامیان رژیم اسرائیلی را در بریتانیا خشمگین ساخت و انتقاد بسیاری از آنان را برانگیخت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha