جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نشست «زن، ایمان، عقیده و باورهای دینی»

حوزه/ کاردینال اعظم آولین با بیان این که حضرت مریم(س) واسطه ای بین خداوند و انسان ها است، گفت: مریم مقدس(س) الگوی انسان ها در روی زمین است و آرزوی من این است که حضرت مریم الگویی برای صلح و تقدس در دنیا باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، کاردینال اعظم آولین، ظهر امروز در نشست ویژه «زن، ایمان، عقیده و باورهای دینی در اسلام و مسیحیت» که در مدرسه علمیه خواهران ثامن الائمه(ع) تهران برگزار شد، با بیان این که واتیکان توجه ویژه ای برای این نشست قائل است، گفت: توصیف و توضیح از چهره حضرت مریم(ع) در آیین مسیحیت خیلی زیاد است و از قاری محترم در تلاوت مربوط به این موضوع تشکر می کنم.

وی افزود: برای توصیف حضرت مریم من به مانند یک نقاش عمل می کنم. می خواهم با هفت ترسیم این کار را انجام دهم. اولین حرکت و توضیح من در مورد حضور وجود حضرت مریم در ملاقات با فرشته الهی هست که نمیداند که چه اتفاقی افتاده و چه اتفاقی خواهد افتاد ولی در آن مکان و ملاقات حضور دارد.

کاردینال اعظم آولین گفت: در واقع وقتی فرشته بر او ظاهر میشود ذهن مریم(س) پر از ابهام و سوال است؛ ولی با این حال در آن لحظه حضور دارد، موضع و چهره دوم که برای حضرت مریم ترسیم می کنم اعتماد او به فرشته الهی است. یعنی با این که حضرت مریم فرشته الهی را نمیشناسد ولی با ظرفیتی که حضرت مریم دارد به آن فرشته الهی اعتماد می کند.

کارشناس مذهبی واتیکان بیان داشت: بعد سومی که برای حضرت مریم می توانم ترسیم کنم، آزادی و حریت او است که با وجود همه اتهاماتی که می توانست برای او باشد که بدون ازدواج چطور صاحب فرزند شده است باید این مسئولیت را به دوش بکشد و هیچ هراسی به دل راه ندهد و آیتی از جانب خداوند  برای مردم باشد.

وی اظهار داشت: گام چهارم این بود که به خدمت حضرت زکریا در آمدنند تا برای مسئولیت الهی کمال پیدا کند. و قانون الهی است که به محض اینکه پیام الهی را دریافت کردید، ماموریت شما شروع شده است.

کاردینال اعظم آولین افزود: مورد پنجم شاکر بودن حضرت مریم(س) است که در برخورد با قوم، حمد الهی را به جا می آورد به خاطر اینکه مسئولیت الهی را به سرانجام برساند.

وی ادامه داد: توضیح ششم اینکه عمق فهم عرفانی حضرت مریم می باشد که باید این موضوع و مسئولیت الهی را از عمق قلب خود دریافت می داشت و این معرفت سه موهبت داشت که یک مقام کشف و دوم شهود و سوم قلب او شد کانون اسرار الهی. و آخرین ترسیم من از حضرت مریم این است که او می داند این مسیولیت سهمگین، سخترین امتحان و مسئولیت او است و امت انجیل این مطلب را شهادت می دهند.

کاردینال اعظم آولین در پایان با بیان این که این هفت عنوان برای هر فرد مومنی اتفاق خواهد افتاد، گفت: حضرت مریم(س) برای مسیحیان از سه جهت مهم است، اول اینکه حضرت مریم برای کلیسا مهم است به عنوان الگویی که میتوان بر او اعتماد کرد. دوم اینکه کلیسا حضرت مریم را مادر تمام انسانها قرار می دهد اعم از اینکه مسیحی باشند و یا غیر مسیحی. و سوم اینکه حضرت مریم واسطه ای بین خداوند و انسان هاست. همچنین مریم مقدس الگوی انسانها در روی زمین است و آرزوی من این است که حضرت مریم الگویی برلی صلح و تقدس در دنیا باشد.

خبرنگار: سعید امیری

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha