سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
سبک زندگی - زندگی خوب

حوزه/ کارشناس و مشاور امور خانواده بر لزوم آموزش و ترویج سبک صحیح زندگی برای کودکان در نهاد خانواده و از سوی والدین تاکید کرد.

حجت الاسلام سید حمیدرضا حسینی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به این که یکی از مولفه های مهم در زمینه موفقیت در رابطه با تربیت کودکان ناظر به وجود رابطه صحیح و مناسب میان والدین در عین صمیمیت و محبت است، اظهار داشت: بی شک روابط میان اعضای خانواده و از همه مهم‌تر رابطه سالم و صحیح بین پدر و ماد می‌تواند به تربیت درست کودک ، کمک بسیار زیادی کند.

وی با بیان این که همانا مهم ‌ترین نهاد تربیتی، نهاد خانواده است، افزود: والدین در وهله نخست می بایست محیط خانه را به محیطی سالم و امن و فضایی سرشار از دوستی، محبت و احترام متقابل تبدیل کنند تا به این وسیله کودکان نیز از آنان سبک صحیح زندگی را بیاموزند.

وی اضافه کرد: در واقع در نهاد خانواده است که کودک آداب درست معاشرت، و ضوابط و قواعد مطلوب زندگی اجتماعی و همچنین مهارت‌های زندگی را فرامی گیرد و از این حیث پدر و مادر اولین و مهم ترین افرادی هستند که در این رابطه بیشترین و کلیدی ترین تاثیرات را دارند.

این محقق و پژوهشگر حوزوی همچنین گفت: از سویی با توجه به این که معمولاً کودکان به تقلید از رفتار  و گفتار والدین خود در آینده مبادرت می کنند ، لذا پدر و مادر می بایست همچون معلمی مهربان و دلسوز کودکان را برای زندگی پرورش داده و آن ها را مهیای قبول مسئولیت مهم در زندگی کنند.

وی خاطرنشان کرد: از این منظر بی شک وجود رابطه سالم و فعال میان والدین،به انجام رساندن صحیح وظایف اجتماعی و آگاهی نسبت به شیوه‌های صحیح تربیتی و آموزش مهارت‌های زندگی، می‌تواند والدین را در تربیت صحیح کودکان بسیاری یاری رساند و از این منظر به خصوص باید ما به این نکات کلیدی به منظور دست یابی به الگوی صحیح سبک زندگی توجه جدی کنیم.

حجت الاسلام حسینی یادآور شد: البته در کنار نهاد خانواده ، مدرسه و آموزش و پرورش به عنوان نهاد تعلیم و تربیت، اقوام و خویشان و دوستان و همسایه ها و هم محله ای ها نیز به نوبه خود در روند تربیت و آموزش کودک موثر هستند، منتهای مراتب نباید یادمان برود که اولین و مهم ترین نهاد، خانواده است که هیچ نهاد دیگری نمی تواند جای آن را از این حیث بگیرد.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha