جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
برادران ایمانی

حوزه/ امام صادق (علیه السلام) فرمود: مؤمن برادر مؤمن است؛ چشم و راهنماى اوست، نسبت به او خيانت و ستم روا ندارد و او را نفريبد و وعده اى به او ندهد كه بدان وفا نكند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، کتاب «واژه هاي اخلاقي از اصول كافي» اثری از مرحوم آيت الله علی مشکینی است که در آن، نکاتی زیبا و قابل استفاده پیرامون مباحث مختلف اخلاقی آمده و «حوزه نیوز» منتخبی از این نکات را در شماره های گوناگون تقدیم علاقمندان می نماید.

* برادران ايمانى

 

1. امام صادق(علیه السلام) فرمود: اهل ايمان برادر يكديگر و فرزندان يك پدر و مادرند و هرگاه رگ يكى از ايشان زده شود، ديگران، شب برايش بيدارى مى كشند.

 

2. امام صادق(علیه السلام) فرمود: مؤمن برادر مؤمن است؛ چشم و راهنماى اوست، نسبت به او خيانت و ستم روا ندارد و او را نفريبد و وعده اى به او ندهد كه بدان وفا نكند.

 

3. امام باقر(علیه السلام) مى فرمود: مؤمن برادر تنى مؤمن است؛ زيرا خداى عزّوجل مؤمنان را از سرشت بهشتى آفريد و از نسيم بهشت در پيكرشان دميد، از اين رو آنان برادران تنى او هستند.

 

4. امام باقر(علیه السلام) فرمود: شما بر اين امر(تشيع) برادر هم نشديد، بلكه تنها به پيوند برادرى خود واقف شديد.(يعنى اين پيوند در فطرت شما نهفته بود و با رابطه برادرى اين پيوند را آشكار كرديد).

5. امام صادق(علیه السلام) به اصحابش مى فرمود: از خدا پروا كنيد و برادرانى خوش رفتار باشيد؛ در راه خدا با هم دوستى كنيد و پيوستگى داشته باشيد و مهر ورزيد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha