شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
اوقاف فارس

حوزه/ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان فارس از برگزاری ششمین جشنواره ملی عکس وقف تحت عنوان «وقف چشمه همیشه جاری» در شیراز خبر داد و گفت: شهر شیراز میزبان رشته عکاسی حرفه ای و با موبایل این جشنواره است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام سید عباس موسوی، امروز در نشست رسانه ای و رونمایی از پوستر جشنواره ملی «عکس وقف» که در سالن ثقلین اداره کل اوقاف فارس برگزار شد، با اشاره به برگزاری ششمین جشنواره وقف تحت عنوان « وقف چشمه همیشه جاری»، اظهار داشت: در این جشنواره که هرساله برگزار می شود هر استان میزبان برگزاری رشته ای مانند هنر، شعر، عکس و غیره می شود.

وی افزود: استان فارس و شهر شیراز امسال نیز میزبان جشنواره «وقف چشمه همیشه جاری» در رشته عکاسی خواهد بود.

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان فارس به اهدف برگزاری جشنواره اشاره و تصریح کرد: تبلیغ و ترویج سنت حسنه در غالب هنر، گسترش فعالیت های هنری، جریان سازی و بستر سازی برای تولید اثرات فاخر و تشویق هنرمندان و پدید آورندگان نسل جوان از جمله اهداف برگزاری این جشنواره است.

وی با اشاره به موضوع جشنواره «وقف چشمه همیشه جاری» عنوان کرد: ثبت و نتایج ماندگاری آن، وقف در محیط زیست، وقف سلامت و درمان، وقف و امامزادگان و بقاع متبرکه، وقف جمعی و مشارکتی، و وقف و ترویج و معارف قرآنی، وقف اقتصاد و توسعه علم و فناوری، وقف و ازدواج، وقف و اطعام، وقف و احسان و ایتان و فقرا نیز از جمله بخش هایی از موضوعات این جشنواره به شمار می رود.

حجت الاسلام موسوی با بیان اینکه جشنواره در دو بخش عکاسی حرفه ای و عکاسی با موبایل برگزار می شود، خاطرنشان کرد: مهلت ارسال آثار تا پنجم اسفند ماه ۹۷ و زمان داوری و اختتامیه نیز اردیبهشت ماه ۹۸ خواهد بود.

وی، جوایز افراد برتر این جشنواره را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: به نفر نخست، دوم و سوم عکاسی با دوربین حرفه ای به ترتیب تندیس زرین جشنواره، دیپلم افتخار و مبلغ شش میلیون، چهار میلیون و دو میلیون تومان اهدا خواهد شد و نفر نخست تا سوم با دوربین موبایل نیز به ترتیب تندیس زرین جشنواره، دیپلم افتخار و مبلغ سه میلیون، نفر دوم دو میلیون و نفر سوم یک میلیون تومان اهدا خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان فارس  در پایان گفت: برای هر تصویر راه یافته به جشنواره به جز آثار دریافت مبلغ دویست هزار تومان نیز جایزه تقدیم خواهد شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha