جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام حسین ایمانی

حوزه/ استاد مدرسه علمیه طالبیه تبریز در نشست «بایسته های حوزه و روحانیت انقلابی» که در این مدرسه برگزار شد، گفت: منابع جمعیتی معتبر جهانی می‌گویند دین اسلام تا سال ۲۰۵۰ دین اول جهان خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تبریز، نخستین جلسه از سلسله نشست‌های «بایسته های حوزه و روحانیت انقلابی»، امروز در مدرسه علمیه طالبیه تبریز برگزار شد.

حجت الاسلام حسین ایمانی، استاد مدرسه علمیه طالبیه تبریز در این کارگاه پس از اشاره مصداقی به توزیع جمعیت ادیان در دنیا و تبیین میزان اقبال به اسلام در میان جوامع بشری، بیان داشت: امروزه ۸۰ کشور در دنیا یک دین رسمی دارد که دین مبین اسلام در ۲۷ کشور آسیایی و آفریقایی به رسمیت شناخته شده است.

وی با بیان اینکه تا سال ۲۰۵۰ دین اول جهان اسلام خواهد شد، افزود: اقبال مردم به دین اسلام به اندازه‌ای است که طبق گزارش منابع جمعیتی معتبر جهان، در سال ۲۰۵۰ میلادی جمعیت مسلمان در هندوستان به ۳۰۰ میلیون نفر رسیده و تعداد مسلمانان این کشور، از اندونزی به عنوان پرجمعیت کشور مسلمان، پیشی خواهد گرفت.

استاد مدرسه علمیه طالبیه تبریز برخورداری از اقتدار علمی، استکبار ستیزی، داشتن وقار سیاسی و پرهیز جدی از رادیکالیسم، اهتمام جدی به موضوع تغذیه فکری نیروهای انقلاب و تزریق غیرت انقلابی به جامعه بعنوان پشتوانه‌ای تئوریک برای نظام و پرهیز از هرگونه اقدام در راستای تضعیف نظام را از اولویت‌های اولیه حوزه و روحانیت انقلابی دانست.

حجت الاسلام ایمانی در ادامه صحبت‌هایش به بررسی کارکردی حوزه علمیه در ایران و جهان در ۸ محور مختلف پرداخت.

سلسله نشست‌های «بایسته های حوزه و روحانیت انقلابی» از سوی معاونت تهذیب و پژوهش مدرسه علمیه طالبیه برگزار می‌شود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha