جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
بهرام سرمست، استاندار قم

حوزه/ استاندار قم گفت: تداوم انقلاب اسلامی و پویایی آن در گرو نهادینه‌سازی فرهنگ قرآنی در جامعه است؛ در این راستا توجه به قشر کودک و نوجوان اهمیت زیادی دارد و آموزش‌وپرورش در این زمینه نقش مهمی ایفا می‌کند.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری«حوزه»، بهرام سرمست، ظهر امروز در نشست شورای توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی قم در سالن محراب اظهار داشت: حضور استانداری در فعالیت‌های قرآنی فراتر وظیفه سازمانی، بلکه وظیفه‌ای دینی است و در این راستا از دستگاه‌های اجرایی استانی می‌خواهیم که اهتمام بیشتری در این عرصه داشته باشند.

وی سطح‌بندی را یکی از الزامات کارهای قرآنی دانست و گفت: یکی از سطوح کارهای قرآنی، آموزش همگانی آن است؛ باید همگان در این عرصه بهره‌مند شده و از تعالیم ناب این معجزه جاری در زندگی خود استفاده کنند.

استاندار قم فعالیت‌های ترویجی را از دیگر سطوح کارهای قرآنی دانست و گفت: تبلیغ و ترویج قرآن کریم باید بر اساس شیوه‌های جدید تبلیغی انجام شود؛ استفاده از ابزار و فنّاوری‌های جدید تبلیغی، حضور گسترده در فضای مجازی و تولید نرم‌افزارهای قرآنی ازجمله این روش‌هاست.

وی با اشاره به ظرفیت حوزه‌های علمیه و حضور اساتید و طلاب در این شهر گفت: باوجود چنین ظرفیتی می‌توان نقش بسزایی در عرصه تبلیغ و ترویج آموزه‌های قرآنی ایفا کرد.

سرمست ادامه داد: آموزش‌های قرآنی باید هدفمند باشد؛ به این معنی که مخاطبان در گروه‌های مختلف شناسایی و برای هرکدام شیوه آموزشی ویژه‌ای در نظر بگیریم.

وی توجه به قشر کودک و نوجوان را در آموزش‌های قرآنی ضروری دانست و گفت: تداوم انقلاب اسلامی و پویایی آن در گرو نهادینه‌سازی فرهنگ قرآنی در جامعه است؛ در این راستا توجه به قشر کودک و نوجوان اهمیت زیادی دارد و آموزش‌وپرورش در این زمینه نقش مهمی ایفا می‌کند.

استاندار قم در ادامه به اهمیت پژوهش و نوآوری برای کارهای قرآنی اشاره کرد و گفت: ظرفیت‌های دینی گسترده‌ای در قم وجود دارد که با استفاده از آن‌ها می‌توان باکارهای پژوهشی و نوآورانه، الگوی پایگاه اسلامی در عرصه دینی و فعالیت‌های قرآنی بود.

وی معرفی الگوهای عملی قرآنی را امری مهم در تربیت قرآنی جامعه دانست و گفت:  باید قاریان و حافظان قرآن کریم که در زندگی، تحصیل و... موفق هستند، معرفی شوند و موردتقدیر قرار بگیرند؛ این کار موجب گرایش مردم به سمت قرآن خواهد شد.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha