جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
 چهاردهمین سالگرد درگذشت امام جمعه سابق گلگیت پاکستان برگزار شد

حوزه/ چهاردهمین سالگرد روحانی پاکستانی حاضر در جنگ تحمیلی علیه ایران و امام جمعه سابق شهر گلگیت حجت الاسلام والمسلمین سید ضیاءالدین رضوی در شهر گلگیت برگزار شد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، چهاردهمین سالگرد شهادت حجت الاسلام والمسلمین سید ضیاءالدین رضوی روحانی پاکستانی حاضر در جنگ تحمیلی علیه ایران و امام جمعه سابق شهر گلگیت  در شهر گلگیت برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین سید راحت حسین در سخنرانی خود در این مراسم، گفت: شهید سید ضیاءالدین رضوی زندگی خود را برای ترویج حق و حقیقت و دفاع از حقوق مردم مظلوم صرف کرد، و حق گویی و دفاع از حقوق مظلومین باعث شهادت او شد، ما هم تلاش کنیم که همیشه با حامی مظلومین و مخالف ظالمان باشیم و به سیره این شهید عمل کرده و راه او را ادامه بدهیم.

 

گفتنی است شهید حجت الاسلام سید ضیاءالدین رضوی در شهر گلگیت بلتستان پاکستان متولد شد و بعد از کسب علوم اسلامی در حوزه علمیه جامعه المنتطر لاهور به ایران سفر کرد و در حوزه علمیه قم و مشهد به کسب علوم دینی ادامه داد.

این شهید در دوران تحصیلی چند بار در دوران جنگ تحمیلی علیه ایران در جبهه حضور داشت و بعد از مدت طولانی خدمت به دین مبین اسلام در شهر خودش(گلگیت) به دست تکفیری ها به درجه شهادت نائل شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha