شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
قیام ۱۹ دی

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) بوشهر گفت: یکی از ویژگی های مهم و بارز قیام ۱۹ دی حضور همه اقشار جامعه اعم از زن و مرد بود که با رهبری و زعامت روحانیت بیدار و آگاه ورقی زرین در تاریخ این مرز و بوم به نام خود ثبت کردند.

رباب بازیاری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در بوشهر، با اشاره به قیام 19 دی مردم قم گفت: یکی از ویژگی های مهم و بارز قیام 19 دی حضور همه اقشار جامعه اعم از زن و مرد بود که با رهبری و زعامت روحانیت بیدار و آگاه ورقی زرین در تاریخ این مرز و بوم به نام خود ثبت کردند.

مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) بوشهر افزود: با بررسی تاریخ مشروطه تا انقلاب اسلامی به این نتیجه می رسیم که هرگاه مطالبات به حق مردمی توسط روحانیت بصیر و روشن ضمیر هدایت و جهت دهی شده است ما اثرات بسیار مطلوبی را شاهد بوده ایم.

بازیاری ادامه داد: روحانیون مبارزی چون، میرزای شیرازی، مدرس و حضرت امام(ره) افرادی بودند که علاوه بر فتح قله های علم و اخلاق هرگز نسبت به محیط پیرامون خود بی تفاوت نبوده اند.

وی رحلت آیت الله مصطفی خمینی در آبان سال 56 را از جمله زمینه قیام 19 دی مردم قم عنوان کرد و ابراز داشت: این رحلت شهادت گونه باعث شد در شهرهای مختلف مراسم ختم برای ایشان برگزار شود و همین مساله بار دیگر نام امام خمینی(ره) را در محافل مردمی زنده کرد و شتاب خاصی به انقلاب بخشید که موج ناشی از آن محرکی برای قیام مردمی در سراسر کشور شد.

بازیاری افزود: بررسی ریشه های قیام 19 دی نشان می دهد قیامی با این وسعت به دلیل انتشار مقاله توهین آمیز در روزنامه اطلاعات نبوده است، بلکه این مقاله تیر خلاصی بر پیکره جامعه ای محسوب می شود که سال ها زیر یوغ استکبار و ستم سردمداران به درد آمده بود و این اقدام توهین آمیز اراده قدرتمندی برای ادامه مبارزه به مردم ستم دیده بخشید.
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha