جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نصب بیلبورد خوک کنار تابلوی مسجد در تایوان، خشم نمازگزاران را برانگیخته

حوزه/ در حالی که یک رستوران گوشت خوک یک ماه پیش درست در مجاورت مسجدی در تایوان افتتاح شده، نمازگزاران از اینکه بیلبورد یک خوک درست کنار تابلوی مسجد نصب شده عصبانی هستند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، به نقل از taipeitimes، یک رستوران گوشت خوک در تائویوان، یک شهرک مسکونی در تایوان اعلام کرده به احترام جامعه اسلامی بیلبورد مغازه را که تصویری از یک خوک می باشد، تغییر می دهد.

گفته می شود این رستوران که در یک محله مسلمان نشین قرار دارد، درست در کنار یک مسجد ساخته شده و بیلبورد آن در کنار تابلوی مسجد قرار گرفته است، افتتاح این رستوران که ماه گذشته انجام گرفت، تنش ها و نگرانی هایی را در میان مسجدی ها برانگیخته است.

شوسویی لینگ نماینده شورای شهر تائویوان گفته که شکایت های متعددی در رابطه با این بیلبورد دریافت کرده و بسیاری از مسلمانان و نمازگزاران مسجد، نصب چنین بیلبوردی را در کنار تابلوی مسجد اقدامی اهانت آمیز دانسته اند.

وی پس از بازدید از مسجد اعلام کرد که صاحب این رستوران نسبت به اهانت آمیز بودن بیلبورد اعلام ناآگاهی کرده و متعهد شده که به زودی این بیلبورد را پایین بیاورد.

در پاسخ به این ادعا یکی از نمازگزاران گفته است: همه می دانند که مسلمانان گوشت خوک را نجس می دانند، هرچند قانونی است که چنین رستورانی فعالیت داشته باشد، اما چرا بیلبورد یک خوک را درست در کنار تابلوی مسجد گذاشته اند؟

وی افزود: بسیاری از مهاجران در این مسجد نماز می خوانند و این رفتارهاست که باعث می شود مردم فکر کنند تایوانی ها به دیگر مذاهب احترام نمی گذارند.

گفته می شود این مسجد و سالن نمازخانه نخستین بار در سال 1964 توسط جنگجویان سابق گروه های چریکی برمه و کامبوج که توسط حزب ملی چینی حمایت شده بودن، و بعدها در تائویوان مستقر گردیدند ساخته شد. از آنجایی که مسجد اعظم تایپه بسیار دور بود،  ساکنان محلی با جمع آوری کمک های مردمی نمازخانه ای بنا کردند که در سال 1989 به صورت یک مسجد بزرگتر توسعه پیدا کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha