شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام عبداللهی، مدیر مدرسه عالی انوار طاها

حوزه/ تدوین سند «آمایش» گامی مهم برای شناسایی مجموعه نیازهای جامعه، ضرورتها و ظرفیت های حوزه های علمیه بوده و به زودی به مدیریت های استانی حوزه علمیه ابلاغ خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام عبداللهی، امروز در دومین روز از اولین کارگاه آموزشی مسئولین برنامه ریزی و نظارت  استانها که در ساختمان مرکز مدیریت حوزه های علمیه در قم برگزار شد، گفت: در حال حاضر سند 1414 برای شکوفایی حوزه های علمیه ، تدوین و مصوب شده و در ادامه شاهد مصوب شدن نظامات جامع و بعد برنامه 5 ساله بودیم.

مدیر ساختار و تشکیلات دفتربرنامه ریزی و نظارت حوزه های علمیه افزود: در کنار این مسئله مقرر شد از مجموع نیازهای جامعه، ضرورتها و ظرفیت های حوزه سندی به نام« آمایش» تدوین می شد و این کار هم در مدیریت جدید انجام گرفته است و به دنبال ابلاغ آن در آینده نزدیک خواهیم بود.

وی ادامه داد: در همین رابطه ظرفیت های نرم افزاری و سخت افزاری مانند ظرفیت نگرشی در سند آمایش برای پیشرفت بهتر فعالیتها شناسایی شده است.

حجت الاسلام عبداللهی گفت: اگر ظرفیت ها نگرشی را که همان حوزه تمدن سازی است، بتوانیم تقویت کنیم، توانسته ایم کار بزرگی در جهت رشد و تقویت حوزه های علمیه انجام دهیم.

مدیر ساختار و تشکیلات دفتربرنامه ریزی و نظارت حوزه های علمیه افزود: ظرفیت دیگر که شناسایی شده، دانش مدیریتی است. اگر چه در موضوع دانش مدیریتی حوزه به بلوغ لازم نرسیده، ولی به دنبال تولید دانش در همین رابطه هستیم.

وی ادامه داد: ظرفیت سوم، امنیت کاری و شناسایی نخبگان برای رشد حوزه و  آماده بودن امکانات سخت افزاری است.

حجت الاسلام عبداللهی گفت: رسیدن به افق چشم انداز در سند 1414 کار بسیار سختی است، ولی معتقدیم رسیدن به باور برای اجرای افق کار بسیار سخت تر است.

مدیر ساختار و تشکیلات دفتربرنامه ریزی و نظارت حوزه های علمیه اظهار داشت: با وجود این مسائل مطرح شده، بهبود کارها و قوانین که با ساختارها و فرایند شکل می گیرد، باید با توجه به ظرفیت های موجود بتواند خط و مشی سازمان را معین و مشخص کند.

وی عنوان کرد: باید توجه داشت و نباید از این مسئله غفلت کرد که در نوع تغییر در خط و مشی، تنها  به ظرفیت موجود اکتفاء کرد؛ بلکه گاهی می توان با تغییر تاکتیک، مسئله ای که جزء ظرفیت نبوده، تبدیل به ظرفیت به عنوان نقطه ثقل کرد.

حجت الاسلام عبداللهی گفت: تحقق این کارها نیازمند به انجام کارهایی مانند شناسایی و واگذاری 40 رسالت به مدیریت استان ها، تفکیک مأموریت ها و شرح وظایف، تدوین منطق علمی الگوی ساختار واحدهای آموزشی برای تقویت مدارس علمیه، تقویت منابع انسانی مدارس استان ها، تقویت مدیریت استان، نظام طبقه بندی و ارتقای رتبه مشاغل سازمانی به انضمام شناسنامه مشاغل و ساختار و تشکلات مرکز مدیریت حوزه های علمیه است.

وی بر انجام فراهم آمدن امکانات نرم افزاری و سخت افزاری برای کارهای اجرایی مانند فعال کردن پیشخوانها، عمل درست به قوانین و جلو گیری از سلیقه ای عمل کردن تأکید و دراین شرایط حساس آن راضروری دانست.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha