سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
یعقوبی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی خطاب به طلاب، گفت: باید دایره رسالت خود را جهانی در نظر بگیرید، زیرا این انقلاب که امروز به چهل‌سالگی رسیده باید روزی با رهبری امام زمان (عج) جهان را مدیریت کند و مدیریت جهان هم نیازمند عالم و فقیه و مدیر است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امروز در درس اخلاق مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد، با تأکید بر ضرورت عمل‌گرایی حوزویان، اظهار کرد: همه ما باید تلاش کنیم عالِم عامل به عمل باشیم تا بتوانیم جلودار عالَم باشیم.

وی با اشاره به اینکه طلاب و روحانیان باید عمل‌گرا بوده و آموخته‌های خود را در عرصه عمل اجرایی کنند تا نقش پیشگامی خود را به‌درستی ایفا کنند، خطاب به طلاب تأکید کرد: باید قدر و منزلت خود را بدانید و آگاه باشید که حب شهوات و نفسانیات این جلوداری را از انسان می‌گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی در ادامه با اشاره به اهمیت آموختن علم دین و قدم گذاشتن در مسیر تفقه، گفت: رسول گرامی اسلام می‌فرماید: «ما مِن شیءٍ أقطَعَ لِظَهرِ إبلیسَ مِن عالِمٍ یخرُجُ فی قَبیلَةٍ» و تأکید می‌کند هیچ چیز برای ابلیس کمرشکن‌تر از عالمی که در میان قبیله‌ای سر بردارد، نیست.

وی افزود: بنا به این سخن پیامبر اسلام از همان روزی که فرد از خانه و والدین خود جدا می‌شود تا به حوزه علمیه رفته و وارد عرصه دین‌پژوهی شود شیطان دست خود را به کمر می‌گیرد و می‌گوید کمرم شکست؛ زیرا عالمی که از قبیله و قومی بیرون می‌آید برای شیطان کمرشکن است، چون این عالم هم روستا و قوم خود را آباد می‌کند و هم به جامعه خیر می‌رساند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: عالمی که از یک آبادی برمی‌خیزد مانند چشمه‌ای است که هم اهالی روستا از آب آن چشمه می‌نوشند و هم به هر کس که به‌صورت عبوری از کنار چشمه رد می‌شود خیر می‌رساند.

وی با بیان اینکه طلاب و روحانیان باید خود را وقف مردم بدانند نه‌فقط اهالی روستا و شهر خود، افزود: بر این اساس باید همت‌های ما نه‌تنها برای آبادانی شهر و روستای ما، بلکه باید برای ایران و اسلام باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی خطاب به طلاب، اظهار کرد: دایره ذهن خود را جهانی در نظر بگیرید، تا این انقلاب که امروز به چهل‌سالگی رسیده روزی با رهبری امام زمان(عج) جهان را مدیریت کند و مدیریت جهان هم نیازمند عالم و فقیه و مدیر است.

وی افزود: امام زمان (عج) 313 فرمانده اصلی می‌خواهد ولی لشکر او بسیار بیشتر از این تعداد است؛ به‌گونه‌ای که هرکدام از این فرماندهان هزاران نفر تحت فرمان خود دارند، ازاین‌رو ما باید لشکر امام زمان (عج) را پشتیبانی کنیم و در راستای ایفای این رسالت جهانی جد و جهد مناسب و متناسب داشته باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha