پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کنگره ادبی عقیلة العرب

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین قریشی گفت: مجالسی که به نام اهل بیت علیهم السلام مزین شده است اگر با اخلاص کامل و همراه با معنویت برگزار گردد تاثیر بالایی در مخاطب خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از ارومیه،حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی، ظهر امروز درسومین کنگره عقلیةالعرب که در مصلای امام خمینی(ره) ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: مجالسی که برای اهل بیت(ع) برگزار می‌شود باید همراه با معنویت و خلوص نیت باشد که در این صورت هم تاثیرگذاری بیشتری داشته و هم نزد خدای متعال اجر و پاداش فراوان را به دنبال خواهد داشت.

وی اضافه کرد: هر عملی که قصد قربت و رضای خدای متعال در آن نباشد ابتر و بی‌تاثیر خواهد بود و این مجالس که به نام مبارک اهل بیت(ع) مزین شده، اجر و پاداش فراوان دارد و باید نقاط ضعف و قوت این کنگره‌ها مورد بازبینی قرار گرفته و اصلاح شود ونقطه‌های قوت آن برای سال‌های بعدی تقویت گردد.

امام جمعه ارومیه افزود: در منزلی که حضرت زینب(س) در آن به دنیا آمده است پر از برکت و تقوای الهی است و از مادیات و علائق دنیوی به دور بوده، حضرت زینب کبری(س) در چنین منزلی و در دامن حضرت فاطمه زهرا(س) تربیت شد و به سبب همین تربیت عقیلةالعرب  مشهورشد.

وی ادامه داد: مقام و مزلت معنوی زینب کبری(س) به قداری والا است که امام حسین(ع) در وداع آخر خود به حضرت سفارش می‌کند که در نماز شب خود امام را از یاد نبرد و حضرت در شامگاه عاشورا هم نماز شب خود را ترک نکرد و چنین شخصیت والایی می‌تواند به عنوان الگوی نمونه برای همه مردم معرفی گردد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی تاکید کرد: فرزندان حضرت در کربلا به شهادت رسید ولی هرگز حضرت نامی از آن‌ها به میان نیاورد و هر کجا از مصائب کربلا حرفی به میان آورده، نام سیدالشهدا(ع) را بر زبان جاری می‌کند.

وی گفت: سخنرانی علی(ع) گونه وی در کوفه و شام تمام معادلات بنی امیه را بر هم زده و آن‌ها را شکست داد و بنیان آن‌ها را  متزلزل کرد  و جوّ را به نفع اهل بیت تغییر داد و یزید و یزیدیان را بی‌آبرو کرده و عظمت قیام امام حسین(ع) را به مردم نشان داد.

حجت الاسلام و المسلمین قریشی در پایان مادح اهل بیت(ع) بودن را بزرگترین افتخار دانست و بیان داشت: این که خدای متعال در وجود شعرا ذوق شعری قرار داده و آن‌ها از این نعمت الهی در وصف و مدح اهل بیت(ع) استفاده می‌کنند باید قدر دانست چرا که هستند افرادی که خدای متعال این ذوق را در وجود آن‌ها قرار داده ولی آن‌ها در راه باطل استفاده می‌کنند.
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha