چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
امام جمعه شبستر

حوزه/ متاسفانه برخی به دنبال بزرگ نمایی مشکلات کشور و نسبت دادن آن به حوزه های علمیه هستند تا بدین وسیله انقلاب اسلامی را از حوزه و روحانیت جدا سازد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین محمدی، امام جمعه شبستر در جلسه طلاب و فضلای شبستری مقیم قمT ضمن خیر مقدم به حضور طلاب و ابراز خرسندی از حضور در جمع طلاب این شهرستان، اذعان داشت: حوزه های علمیه یکی از مهمترین ایزار های تبلیغ و ترویج معارف ناب الهی در میان جوامع انسانی به شمار می رود.

وی به وظایف طلاب و حوزه های علمیه از منظر امام خمینی(ره) اشاره نمود و خاطرنشان کرد: تربیت نفس و سپس نقش آفرینی برای تاثیرگذاری بر جامعه از مهمترین فرازهای تاکیدی امام خمینی(ره) نسبت به طلاب و فضلا به شمار می رود.

امام جمعه شبستر ضمن ارائه گزارشی از برنامه های دفتر امام جمعه شهرستان شبستر، اظهار داشت: آشناسازی مردم با سیره علما و آشنایی معرفتی آنان با سبک زندگی شهدای اسلام و انقلاب از مهمترین اقدامات برای مقابله با دسیسه های دشمنان است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی مراقبت نفسانی طلاب نسبت به اعمال و رفتار را از الزامات طلبگی عنوان کرد و ابراز داشت: همانطور که رهبر فرزانه انقلاب اسلامی تاکید نمودند، همواره باید نسبت به هجمه های سنگین دشمن بر معنویت زدایی از شهر قم حساسیت داشته، فعالیت های در خور توجهی را طراحی و عملیاتی نماییم.

امام جمعه شبستر معنویت در میان طلاب و روحانیون را از مهمترین نیازهای جامعه کنونی دانست و یادآور شد: کاهش معنویت چه از لحاظ علمی و یا رفتاری در میان طلاب و حوزه های علمیه به منظور کاهش نفوذ روحانیت در جامعه مورد توجه دشمنان انقلاب است.

وی افزود: دشمن تلاش می کند تا با بهره گیری از  تمام  امکانات همه کمبود های اجتماعی و اقتصادی  را به نام روحانیت و طلاب و حوزه های علمیه به عنوان نهاد الهی می نویسد تا ارادت مردم نسبت به روحانیت را کاهش دهد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی با تأکید بر این که برای حل معضلات و مشکلات جامعه و ارتباط و هم دردی با مردم باید اقدامات عملیاتی تری صورت گیرد، خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی به دنبال بزرگ نمایی مشکلات کشور و نسبت دادن آن به حوزه های علمیه است تا بدین وسیله انقلاب اسلامی را از حوزه و روحانیت جدا سازد.

امام جمعه شبستر فضای مجازی را از مهمترین ابزارهای نقش افرین در جامعه دانست و اذعان داشت: این فضا می تواند در تخریب و یا تصحیح و به کمال رسیدن جامعه نقش آفرینی مؤثری داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی فشارهای وصف ناپذیر اقتصادی اقشار آسیب پذیر جامعه را مورد توجه قرار داد و یادآور شد: متاسفانه در شرایط کنونی روز به روز تعداد کسانی که ابراز نیاز به کمک های دولتی می کنند، بیشتر می شود.

سخنران این نشست با تأکید بر این که بر اساس سنت الهی پس از هر سختی گشایشی است، اذعان داشت: علیرغم گستره مشکلات اقتصادی و معیشتی در جامعه، این معضلات اقتصادی اصلاً قابل مقایسه با مشکلات دوران طاغوت و پیش از پیروزی انقلاب اسلامی نیست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، ضمن تأکید بر اهمیت قلم فرسایی طلاب و توجه ایشان به امر پژوهش خاطرنشان کرد: علیرغم شکل گیری پژوهشی جمعی، متاسفانه در تبین معارف اسلامی و اهل بیت علیهم السلام زودرنج شده، آنگونه که باید در این مسیر مجاهدانه تلاش نمی کنیم؛ با توجه به ابراز نیاز جوامع انسانی به آموزه های الهی، فضای پژوهش های دینی روز به روز گسترده تر شده که برای نقش آفرینی در این میدان باید مجاهدانه اقدام نمود.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی بر اهمیت ارتباط طلاب با مردم اشاره نمود و تصریح کرد: طلاب و فضلا باید تعاملات و معاشرت خود را با اقشار مختلف مردم گسترش داده، هیچ گاه از همسایگان غافل نشوند.

امام جمعه شبستر گزارشی از فعالیت های تبلیغی در شهرستان شبستر ارائه نمود و خاطرنشان کرد: تفقه در دین توأم با تقوا از مهمترین مسائل و نیازهایی است که طلاب و فضلا باید بیش از پیش بدان توجه و اهتمام داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی تبیین مسائل روز و نیازهای اجتماعی از زبان طلاب را از ملزومات فعالیت تاثیرگذار دانست و تصریح کرد: دشمن همواره در تلاش است تا ضمن کاستن معنویت در میان طلاب و فضلا، اعتقادات مردم را نسبتا به اصل اسلام سست نموده، ضمن آسیب پذیری اعتقادات اجتماعی، با اقدامات هدفمند، جامعه را به سمت انحطاط اخلاقی سوق دهد.

 

همچنین حجت الاسلام اسدی، نماینده طلاب و فضلای شبستر در مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم نیز در ابتدای این جلسه ضمن خیر مقدم به حضور طلاب و فضلا و ضمن تاکید بر اهمیت جلسات طلاب و فضلا با یکدیگر به فرازهایی از دیدار مردم قم با رهبر فرزانه انقلاب اسلامی اشاره نمود و خاطرنشان کرد: به گفته مسئول دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی، توجه به پرهیز از غیبت در حضور رهبر انقلاب از مهمترین تاکیدات ایشان است.

وی توجه به صله رحم را از شاخصه های مهم رهبر معظم انقلاب اسلامی عنوان کرد و ابراز داشت: نیاز است تا طلاب و فضلای قم، با حضور در محضر معمرین شهر، با طلاب و فضلای پیشکسوت شهرستان دیدارهای مستمری را داشته و جویای احوال ایشان باشند.

نماینده طلاب و فضلای شبستر به مناجات رهبر فرزانه انقلاب اسلامی و اهتمام ایشان به قرائت دعاهای منقول از ائمه اطهار علیهم السلام، اشاره نمود و تصریح کرد: به گفته مسئول دفتر رهبر معظم انقلاب، امام خامنه ای در هیچ یک از فراز و نشیب های عصر انقلاب دچار استرس و سردرگمی نشده، از مشورت با دیگران حداکثر استفاده را می کند.

حجت الاسلام اسدی به اهداف جلسه نماینده مجمع طلاب با فضلا اشاره نمود و خاطرنشان کرد: شناسایی ظرفیت های طلاب و بهبود چالش ها و اعطای وام های قرض الحسنه برای برطرف سازی نیازهای اقتصادی طلاب و تشریح فرایند این امور از نخستین اهداف برگزاری این جلسه است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha