پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر/ بزرگداشت مقام حضرت جعفر طیار در بنیاد فرهنگی امامت

حوزه/ همایش بزرگداشت مقام حضرت جعفر طیار علیه السلام و رو نمایی از کتاب « جعفر طیار مردی که اگر می بود ..» در قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، هشتم جمادی الاولی سالروز شهادت حضرت جعفر بن ابیطالب - علیه السلام - می باشد. شخصیت بزرگی که پیامبر اکرم - صلی الله علیه و آله -  در فقدانش گریست و مسلمانان را نیز به گریستن بر ایشان ترغیب نمود .

به گفته ابن اثیر اشبه الناس به رسول الله خَلقاً و خُلقاً بود. ایشان دومین مردی بود که در مکه معظمه در کنار پیامبر اسلام - صلی الله علیه و آله -  نماز را به جماعت خواند و همان کسی بود که پیام قرآن را در حبشه به گوش نجاشی، بالاترین شخصیت آن دیار رسانید و زمینه پذیرش اسلام را فراهم نمود و به هنگام بازگشت از حبشه پیامبر فرمودند: « والله ما أدری بأیّهما انا أشدّ سروراً أ بِقدوم جعفر أو بفتح خیبر ». در جریان شهادت او پیامبر اکرم – صلی الله علیه و آله -  برای آرامش حضرت زهرا  - علیها سلام - و همسر جعفر جناب اسماء فرمودند: « إنّ الله تعالی أبدَله عن یدیه جناحین یَطیر بهما فی الجنّه» سپس فرمودند: «گریه کنندگان باید بر امثال جعفر بگریند»  «و علی مثل جعفر فَلتَبکِ البواکی».

 به همین مناسبت و در آستانه شهادت ایشان و به جهت بزرگداشت مقام شامخ این شخصیت برجسته اسلام، مراسم نکوداشت و همچنین رونمایی از کتاب « جعفر طیار ، مردی که اگر می بود ...» به قلم حجت الاسلام معماریان از دانش آموختگان و اساتید بنیاد فرهنگی امامت به همت این بنیاد و با حضور آیت الله میلانی موسس بنیاد فرهنگی امامت، در قم برگزار شد.

سخنرانی حجت الاسلام معاونیان؛ شعرخوانی، حجت الاسلام زمانی ، محمود حبیبی کسبی

و مرثیه خوانی : حاج غلامرضا سازگار از دیگر برنامه های این همایش بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha