چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
نمازی

حوزه/نماینده ولی‌فقیه در کاشان با بیان اینکه ورزش در اولویت جامعه قرار گیرد،گفت: نباید رفتارهای ناپسند در ورزش عمومیت پیدا کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در کاشان، آیت‌الله عبدالنبی نمازی، شامگاه روز پنجشنبه در دیدار با وزیر ورزش و جوانان به تحولات اساسی در عرضه ورزشی کشور بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران اشاره کرد و با بیان اینکه آینده کشور به‌سلامت امنیت و جسم و روح انسان‌ها بستگی دارد، گفت: با توجه به اینکه جوانان آینده‌سازان کشور می‌باشند باید نسبت به‌سلامت جسمی، فکری و امنیتی آن‌ها توجه ویژه شود.

نماینده ولی‌فقیه در کاشان، به توطئه‌های دشمنان برای پایین نگه‌داشتن سطح فکری جوانان کشورمان اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه دشمنان آمپول‌هایی را برای ناباروری کردن جوانان در سطح جامعه بکار گرفته‌اند باید کاملاً هوشیار باشیم.

وی احکام اقتصادی، اخلاق اقتصادی و قانون اقتصادی را سه عنصر در هر تخصصی دانست و با بیان اینکه در ورزش باید این عناصر موردتوجه جدی قرار گیرد، گفت: در ورزش فوتبال نباید بازیکنان با واژگون کردن همدیگر و لگدزدن موجب آزار و اذیت دیگر بازیکنان بشوند، ضمن اینکه این‌گونه رفتارها نباید در ورزش عمومیت پیدا کند.

آیت‌الله نمازی، با انتقاد از عدم رعایت فقه اخلاق در ورزش و با بیان اینکه یک ورزشکار نباید در میدان مسابقه موجب آزار و اذیت دیگر بازیکنان شود، گفت: متأسفانه هنوز آسیب رساندن بازیکنان به همدیگر در فوتبال کشورمان حل‌نشده است.

وی خطاب به وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه عدم رعایت اخلاق در بازی فوتبال درشان جمهوری اسلامی ایران نیست، گفت: از جنابعالی به‌عنوان متولی و مسئول ورزش کشور انتظار دارم دستور فرمایید با تشکیل کارگروهی از حوزه و دانشگاه موارد جایز و غیر جایز در فوتبال مشخص شود تا دیگر شاهد تکرار چنین حرکات نادرستی در فوتبال کشورمان نباشیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه ورزش باید در اولویت اول جامعه قرار گیرد، به تأکیدات مقام معظم رهبری در عمومیت پیدا کردن ورزش در سطح جامعه و اینکه عدم توجه همگان به مسائل ورزشی خلاء بزرگی در کشور است اشاره کرد و گفت: هر فردی در روز باید یک‌رشته ورزشی را برای حفظ سلامت خود انتخاب نماید.

وی، با تأکید بر رعایت فقه، اخلاق و قانون ورزش در میدان بازی و با بیان اینکه در ورزش باید بزرگ‌مردی، رشادت و گذشت به‌عنوان اصول اخلاقی رعایت شود، گفت: در زمین‌بازی باید به بازیکنان نمره داده شود تا اگر بازی کنی نمره منفی آورد از زمین‌بازی اخراج شود و بازی کنی هم که نمره مثبت گرفت مورد تشویق قرار گیرد.

نبود ساختمان ملکی اداره ورزش و جوانان کاشان از مشکلات جامعه ورزشی است

در ابتدای این دیدار سید جواد ساداتی نژاد نماینده مردم شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی کاشان را در حوزه ورزش جزء شهرستان‌های محروم کشور عنوان کرد و گفت: علیرغم اینکه شهرستان کاشان ورزشکاران ملی و بین‌المللی در رشته‌های مختلف ورزشی دارد ولی محروم‌ترین شهر کشور در عرصه ورزش است.

وی، سرانه ورزش شهرستان کاشان را 19 سانتی‌متر و در ردیف 24 شهر استان اصفهان عنوان کرد و با بیان اینکه سران ورزش آران و بیدگل 40 سانتی‌متراست، گفت: از وزیر محترم ورزش انتظار داریم که نسبت به رفع مشکل تارتان ورزشگاه 15 هزارنفری، تکمیل ورزشگاه سه‌هزارنفری و رفع نواقص ورزشگاه چهل جریب کاشان اقدام نمایند.

عضو فراکسیون ولایی مجلس شورای اسلامی، با تأکید بر ارتقای اداره ورزش و جوانان کاشان به معاونت اداره کل و رفع مشکل بروکراسی اداری گفت: علیرغم اینکه کاشان در دارایی و منابع شهر ثروتمندی است ولی متأسفانه حساب بانکی آن را استان اصفهان مسدود کرده است.

وی، نبود ساختمان ملکی اداره ورزش و جوانان کاشان را از دیگر مشکلات جامعه ورزشی این شهر عنوان کرد و گفت: جای تأسف است که ساختمان فعلی این اداره قراراست تخریب شود ولی مسئولین هیچ‌گونه تمهیداتی را برای جایگزین کردن ساختمان این اداره نکرده‌اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha