شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان

حوزه/ آیت الله عبد الامیر قبلان در آغاز نشست مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان به توطئه هایی که علیه لبنان و منطقه با ربوده شدن امام موسی صدر، اشاره کرد و با دعوت از مقامات لیبی برای شرکت در نشست اقتصادی اتحادیه عرب مخالفت و آن را محکوم کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان به ریاست آیت الله عبد الامیر قبلان نشستی فوری با هیئت شرعی و اجرایی خود برگزار کرد.

آیت الله قبلان در آغاز نشست به توطئه هایی که علیه لبنان و منطقه با ربوده شدن امام موسی صدر، شیخ محمد یعقوب و عباس بدر الدین انجام شد، اشاره کرد و با دعوت از مقامات لیبی برای شرکت در نشست اقتصادی اتحادیه عرب مخالفت و آن را محکوم کرد و گفت: انتظار می رفت که حکومت لبنان از تمامی امکانات خود برای فشار بر مقامات لیبی در جهت کشف سرنوشت امام موسی صدر و دوستان وی استفاده کند.

حاضران در این نشست پیرامون پیامد های دعوت از لیبی برای مشارکت در نشست اقتصادی لبنان بحث و گفتگو کرده و آن را توهین به احساسات لبنانی ها و مسئله ربوده شدن امام موسی صدر دانستند.

همچنین بر اصولی ملی در پیگیری این مسئله تاکید کرده و خوستار عدم دعوت از هیئت لیبی برای مشارکت در این نشست اقتصادی شدند.

متن بیانیه به شرح زیر است:

اول: مجلس اعلای اسلامی بر التزام به اصول مسئله ربوده شدن امام موسی صدر و دوستان وی به عنوان یک مسئله ملی، عربی و انسانی مقدس تاکید دارد و تلاش جدّی در سطح داخلی عربی و اسلامی و بین المللی را برای فشار بر مقامات فعلی لیبی در جهت عمل به وظایف خود در قبال سرنوشت امام موسی صدر لازم می داند.

دوم: مجلس اعلا از تمامی مسئولین و دولت می خواهد به بیانیه های دولت های پیشین در خصوص مسئله امام موسی صدر و حمایت از کمیته پیگیری رسمی این مسئله ملتزم باشند. مقامات فعلی لیبی حاضر به همکاری نیست و نمی پذیرد که توافق نامه امضا شده بین دو کشور را در خصوص این مسئله را اجرایی کند. همچنین مقامات لیبی مانع بازرسی اماکنی که مربوط به بازداشت امام موسی صدر و بازجویی از ارکان رژیم معدوم در حضور مقام قضایی لبنانی شدند و تمامی اصول را در تعامل با این مسئله که برای تمامی لبنانی ها مهم است، زیر پا گذاشتند.

لذا در قبال اقدامات مقامات لیبی، لازم است که از لیبی برای مشارکت در نشست اقتصادی اتحادیه عرب دعوت به عمل نیاید و با حضور آن مخالف شود، به ویژه که برخی از مسئولین لیبی از اصلی ترین دشمنان مسئله امام موسی صدر هستند و در جهت منافع خاندان قذافی کار کرد و در اظهارات خود به لبنان و ملت آن توهین می کنند.

سوم: مجلس اعلای اسلامی نسبت به نادیده گرفتن واکنش های مردمی در قبال اصرار بر دعوت لیبی هشدار می دهد.

چهارم: مجلس اعلا به نشست خود برای پیگیری تحولات و اتخاذ موضع مناسب ادامه می دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha