پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حفظ آب حفظ زندگی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان یزد گفت: روحانیون و طلاب در مسئله آب نقش ماندگار و تاثیرگذاری دارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد شمس در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه»از یزد، به نقش روحانیون در ارتقای فرهنگ جامعه اشاره کرد و گفت: روحانیون همیشه و همه جا همراه و همگام مردم بوده اند و ارتباط نزدیک و خوبی را نیز با جامعه خود برقرار کرده اند که این مسئله سبب شده بتوانند تاثیرات بسیاری را در بخش های مختلف بر مردم بگذارند.

مدیر حوزه علمیه استان یزد با بیان اینکه رجوع به نحوه زندگی روحانیون و طلاب بارزترین نمونه تامل برانگیز برای یک جامعه محسوب می‌شود افزود: روحانیون با در نظر گرفتن شرایط مختلف، در زندگیشان صرفه جویی می کنند.

وی در ادامه با اشاره به مشکل کم آبی و خشکسالی در برخی استان های کشور مثل یزد تصریح کرد: در این خصوص نقش روحانیون بسیار مهم و تاثیرگذار است، به طوری که در این سال ها در جهت ارتقای سطح فرهنگ مردم با اقدامات مختلف و بیان مطالبی و احادیث از ائمه اطهار (ع) سعی دارند تا این کار را به صورت دقیق پیاده سازی کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین شمس اضافه کرد: ائمه جماعات مدارس نقش موثری در نهادینه شدن فرهنگ در سطح جامعه دارند و مثلا در بیان اهمیت مسئله آب و صرفه جویی آن در بین نسل جوان با بیان احادیث و روایات می توانند تاثیرات خود را بر مخاطب بگذارند.

مدیر حوزه علمیه استان یزد عنوان کرد: باتوجه به اینکه دانش آموزان در سنین پایینی قرار دارند و می توانند مطالب را به خوبی درک و سالیان سال آن را به صورت دقیق عملی کنند، می توان با برنامه ریزی حساب شده نسبت به صرفه جویی آب و اهمیت حفظ آن برایشان مطالبی عنوان کرد.

انتهای پیام/313/23

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha