چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام و المسلمین نوفرستی

حوزه/ قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: با توجه به فضای بسیار خوبی که امروز در استان فراهم است، می توان با محوریت نماینده ولی فقیه در استان و همکاری ها و اقدامات جهادی استاندار جدید، ائمه جمعه، فرمانداران و شهرداری ها قدم های بسیار خوبی را برای ساخت زائرسرای خراسان جنوبی در مشهد مقدس برداشت.

حجت الاسلام و المسلمین نوفرستی، قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند، اظهار کرد: با فرمان و رهنمودهای مقام معظم رهبری بنا گشت تا در مشهد مقدس برای زائرانی که از نظر زندگی در تنگنا هستند و توفیق تشرف به محضر مبارک علی بن موسی الرضا(ع) را ندارند، زمین هایی واگذار و در اختیار ائمه جمعه و نمایندگان ولی فقیه در استان ها قرار گیرد تا با کمک مسئولین اجرایی، خیرین و مردم ولایت مدار زائر سراهایی ساخته شود.

وی افزود: طبق این فرمان، مسئولین استان خراسان جنوبی نیز برای میزبانی از محرومین و مستضعفان پیگیری هایی صورت دادند و جلسه ای با حضور نماینده ولی فقیه در استان، استاندار، فرماندهان سپاه و ائمه جمعه سراسر استان برگزار گشت و گزارشی از روند واگزاری زمین زائر سرا داده شد.

حجت الاسلام و المسلمین نوفرستی ادامه داد: در همین راستا به نمایندگی از سوی نماینده ولی فقیه در استان سفری به مشهد مقدس انجام شد، تا از نزدیک از روند اجرای پروژه بازدید و پیگیری های لازم جهت پیشرفت آن صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه در اولین گام نشستی با مسئولین پیگیری زائر سرای خراسان جنوبی برگزار شد که مشکلات و موانع موجود در اجرای پروژه موشکافی و مورد بررسی قرار گرفت، تصریح کرد: همچنین با مسئول زائر سراهای کل کشور دیداری انجام و موضوعات مدنظر به اطلاع ایشان رسید که وی نیز قول مساعد داد تا هماهنگی ها و همکاری های لازم را جهت پیشبرد اهداف و برنامه ها انجام دهد.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی عنوان داشت: در ادامه با توجه به هماهنگی هایی که انجام شده بود جلسه ای با حضور جمعی از مدیران و مسئولین خراسان جنوبی مقیم مشهد برگزار گشت که به نتایج بسیار باارزشی دست پیدا کردیم.

حجت الاسلام و المسلمین نوفرستی ادامه داد: در این جلسه مصوب گشت تا با تشکیل کمیته های سه گانه شامل کمیسیون اعتبارات، کمیسیون مهندسی و کمیسیون اداری، پیگیری های لازم برای پیشرفت پروژه ها صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه ساخت این زائرسراها قطعا خواهد توانست خدمات بسیار خوبی به مستضعفان ارائه کند، ابراز داشت: بنیاد زائر خراسان جنوبی هر ماه قریب به 190 الی 200 نفر از محرومین استان را برای زیارت علی ابن موسی الرضا(ع) عازم مشهد مقدس می کنند که اقدام بسیار باارزش و قابل توجهی می باشد؛ لذا امید است با ساخت این زائر سرا، این میزان رشد قابل توجهی داشته باشد.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تأکید کرد: با توجه به فضای بسیار خوبی که امروز در استان فراهم است، می توان با محوریت نماینده ولی فقیه در استان و همکاری ها و اقدامات جهادی استاندار جدید، ائمه جمعه، فرمانداران و شهرداری ها قدم های بسیار خوبی را برای ساخت زائرسرای خراسان جنوبی در مشهد مقدس برداشت.

حجت الاسلام و المسلمین نوفرستی عنوان کرد: باید همانگونه که مردم برای عتبات عالیات کمک های شایانی می کنند و رتبه اول در کشور را از آن خود کرده اند، برای ساخت زائر سرای خراسان جنوبی در مشهد مقدس نیز اهتمام ویژه کرده و عشقشان به علی ابن موسی الرضا(ع) را نشان دهند.

وی در پایان گفت: مردم خراسان جنوبی توجه خاصی به ائمه اطهار(ع) و حرم آنان دارند، لذا امیدواریم در این امر مهم نیز همه مردم و مسئولین وارد میدان شوند، تا بتوانیم توفیق بیشتری به زائران حضرت داشته باشیم.

انتهای پیام/ط

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha