پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
طبس

حوزه/ رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان‌جنوبی با بیان این‌که انقلاب اسلامی و تفکر امام راحل(ره) همان اوایل انقلاب هیمنه آمریکا را در هم کوبید، گفت:در خصوص دستاوردهای انقلاب اسلامی که سخن می‌گوییم شامل یک پایه عینی و یک پایه حقیقی می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، حجت‌الاسلام روح الله نوری رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان‌جنوبی، شامگاه جمعه در نشستی با میهمانان همایش بین المللی چهل سال مبارزه با اسلام آمریکایی با امام جمعه شهرستان طبس، اظهارکرد: در آخر دهه بصیرت کاروانی را با نام چهل سال مبارزه با اسلام آمریکایی رقم زدیم که در راستای گرامیداشت چهلمين سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران بوده است.

وی با اشاره به این‌که انقلاب اسلامی و تفکر امام راحل(ره) همان اوایل انقلاب هیمنه آمریکا را در هم شکست، تصریح کرد: در خصوص دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران که سخن بر زمان می‌آوریم، یک پایه عینی دارد و یک پایه حقیقی.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان‌جنوبی با بیان این‌که این دستاورد از دستاوردهای حقیقی اسلام ناب است، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی دستاوردهای فیزیکی زیادی داشته است، اما آن دستاورد امام راحل(ره) است که باید حفظ گردد و حضور این افراد نمایش پیروزی انقلاب اسلامی است و اعتقادمان آن است که همه محور انقلاب اسلامی حول بحث نماز است و ائمه جمعه(ع) پرچم‌دار آن هستند و امیدواریم بتوانیم قدم کوچکی در تحقق ظهور حضرت مهدی برداریم.

 

انقلاب اسلامی زمینه ساز ظهور حضرت مهدی(عج) است

حجت‌الاسلام محمدرضا محمدی امام جمعه شهرستان طبس نیز در این نشست عنوان کرد: واژه "دارالمومنین" از عبارت‌هایی است، که مقام معظم رهبری در نام بردن به این شهر عنایت کرده است.

وی با اشاره به این مهم که در این شهر(طبس) دو مرتبه، پوزه آمریکا به خاک مالیده شده، بیان کرد: یک بار در حادثه شن‌های روان و دومین بار هم که هواپیمای فوق پیشرفته آمریکا ار کیو 170 در این شهر به خاک نشست‌، به همین دلیل ما پیگیری می‌کنیم، که روزی به نام روز "طبس"در تقویم نامگذاری شود.

امام جمعه طبس ادامه داد: اگر به تاریخ اسلام برگردیم، متوجه این نکته می‌شویم، که پیامبر اکرم(ص) تلاش می کرد، اسلام و حکومت اسلامی را حفظ کند، که قریب به 70 جنگ در این مدت انجام شد، اما فقط حدود پنج سال امیرالمؤمنین(ع) فرصت تشکیل حکومت کوتاهی داشت و بعد از آن دیگر هیچ امامی فرصت تشکیل حکومت نداشت.

حجت الاسلام محمدی یکی از القاب حضرت زهرا(س)را محدثه دانست و یادآور شد: دلیل این امر آن است که جبرئیل حدیث می کرد برای ایشان و امام می فرمود، شايد یکی از پیش‌بینی هایی که به حضرت زهرا می کرده است زمینه سازی ظهور ایشان است.

وی متذکر شد: ما اعتقادات‌مان این است که با این انقلاب زمینه ساز ظهور حضرت مهدی(عج) هستیم.

امام جمعه طبس با اشاره به سخنی از امام راحل(ره)مبنی بر این‌که " انقلاب به دنیا صادر خواهد شد "، تبیین کرد: این بیداری اسلامی که امروز شاهدش هستیم و نیز اتفاقاتی که در این مسیر شاهدش هستید نشانه همان است.

حجت الاسلام محمدی ضمن اشاره به سخنی از رهبر معظم انقلاب مبنی بر این‌که‌"هر ملتی که مردم در آن حضور مستمر داشته باشند آن ملت پیروز است"، گفت: در عراق و سوریه دیدیم، که اگر دل ها با خدا باشد و اگرچه گروه مومنین کم باشند، اما خداوند این گروه کم را بر دیگران پیروزی می دهد.

وی اضافه کرد:در هشت سال دفاع مقدس این ملت پوزه دنیا را به خاک مالید چون با دنیا درگیر بودیم و امروز به جایی رسیده که در همه دنیا تاثیرگذار است، اگر تفکر ایرانی نباشد موضوعات حل شدنی نیست و این را در موضوع داعشی ها دیدیم.

 

شکستن استخوان اسرائیل وعده مقام عظمای ولایت از آیات الهی است

امام جمعه طبس با بیان این مهم که کاری که اخلاص داشته باشد وعده خدا و انبیاست که به آن برکت ببخشد، مطرح کرد: آنچه مسلم است آن است که این هدایت‌ها زیر پرچم ولایت جریان اسلام ناب نه اسلام آمریکایی قوت بگیرد و خوشبختانه امروز شاهد شکستن استخوان های استکبار هستیم.

حجت الاسلام محمدی با اشاره به این نکته که پیش‌بینی شکستن استخوان اسرائیل وعده مقام عظمای ولایت از آیات الهی است، اذعان داشت: در سخنی از ایشان آمده که اسرائیل،بیست و پنج سال آینده را نمی‌بیند و اگر روزی اسراییل شعار از نیل تا فرات را سر می‌داد، آن‌روز دور خودش یک حریم می کشد‌ و این وعده خداست.

وی با تاکید بر این‌که شما در میدانی مبارزه می کنید که باعث عزت اسلام می شود، متذکر شد: ما هم درگیر جنگ فرهنگی هستيم و انشاءالله این وحدت به دنیا برسد و زمینه ساز حکومت امام زمان(عج) باشیم.

انتهای پیام/ا

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha