پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مدرسه علمیه حضرت نرجس (س) یزد

حوزه/ معاون فرهنگی مدرسه علمیه خواهران حضرت نرجس (س) کمک به تدوین کتب مورد نیاز در زمینه‌ی علوم انسانی اسلامی را از زمینه های همکاری حوزه و دانشگاه برشمرد و گفت: انجام تحقیق و پژوهش‌هایی را برای شناخت آسیب‌های دینی در سطح جامعه و انعکاس آن به حوزه را از دیگر گام‌های وحدت‌افزایی خواند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، خانم جعفرنیا، معاون فرهنگی مدرسه علمیه حضرت نرجس(س) یزد در جمع طلاب این مدرسه علمیه و جمعی از دانشجویان دانشگاه های یزد و آزاد با بیان اینکه حوزه و دانشگاه هر کدام، برای پیشبرد اهداف انسانی اسلامی خویش به یکدیگر نیازمند هستند، تصریح کرد: با وحدت بین این دو مجموعه نیازهای هر کدام توسط دیگری تامین می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برای ایجاد رابطه‌ی سازنده بین این دو نهاد، هر دو باید تلاش و به وظایفی عمل کنند اضافه کرد: دانشگاه موظف به آن است که اساتید مجرب و توانمند را برای تدریس دروس معارفی و علومی که به گونه‌ای تخصصی با حوزه ارتباط دارند مانند تاریخ اسلام، اخلاق، حقوق و ... تربیت کند.

معاون فرهنگی مدرسه علمیه خواهران حضرت نرجس(س) کمک به تدوین کتب مورد نیاز در زمینه‌ی علوم انسانی اسلامی را از زمینه های همکاری حوزه و دانشگاه برشمرد و ادامه داد: انجام تحقیق و پژوهش‌هایی را برای شناخت آسیب‌های دینی در سطح جامعه و انعکاس آن به حوزه را از دیگر گام‌های وحدت‌افزایی خواند.

جعفرنیا ابراز امیدواری کرد: حوزه هم مبلغین توانمند برای تبلیغات دینی در دانشگاه را تربیت کند، تا پس از ارائه‌ی تبلیغات دینی بتواند شبهات اعتقادی، سیاسی، فرهنگی و ... دانشجویان را پاسخ دهد و به اقناع اندیشه‌ی آنها بپردازد.

وی در پایان با اشاره به اینکه تبادل نظر حضوری بین طلاب و دانشجویان بهترین روش برای ایجاد وحدت بین طلاب و دانشجویان است، اظهار کرد: برگزاری کرسی های آزاد اندیشی، اردو، مسابقه، نمایش‌های فرهنگی و آموزشی از جمله راهکارهایی برای ایجاد وحدت هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha