شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
 دیدار سفیر و رایزن فرهنگی ایران با عالی‌ترین مقام مذهبی سوئد

حوزه/ سفیر و رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در سوئد با اسقف اعظم کلیسای سوئد در شهر اوپسالا مقر اسقفی سوئد دیدار کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، سید رسول مهاجر، سفیر و سید عبدالمجید میردامادی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در سوئد، با اسقف اعظم کلیسای سوئد در شهر اوپسالا مقر اسقفی سوئد دیدار و درباره زمینه‌های همکاری فرهنگی و دینی بین دو کشور گفت‌وگو کردند.

سفیر ایران از موقعیت مسیحیان و دیرینه کلیساهای ایرانی و گوناگون جمعیت‌های مسیحی و حقوق اقلیت‌های دینی در ایران سخن گفت و از خانم آنته یاکلین، رییس کلیسای سوئد جهت بازدید از اماکن فرهنگی ایران و آشنایی با تاریخ و فرهنگ و مردم کشورمان دعوت بعمل آورد.

مهاجر پیرامون ارتباطات بینادینی در ایران اظهار کرد: ارتباطات دینی به ویژه گفت‌وگوی اسلام و مسیحیت سال‌هاست که در ایران مورد اهمیت واقع شده و این گفت‌وگو بخشی با کلیساهای جهانی از جمله شورای جهانی کلیساها بوده که کلیسای سوئد نیز در آن عضویت دارد.

وی همچنین، مسائل و عناوین گفت‌وگوهای بینادینی در حوزه مسائل کلامی اسلام و مسیحیت، مسائل اجتماعی و نقش گفت‌وگوهای دینی در ارتباطات بین‌المللی را یادآور شد.

میردامادی، رایزن فرهنگی ایران در سوئد نیز در سخنانی، به جایگاه گفت‌وگوی دینی در ایران به خصوص میان مسلمانان ایران و جامعه دینی و کلیسای فرانسه اشاره کرد.

یاکلین، رئیس کلیسای سوئد به علاقمندی خود از وضعیت امروز ایران، دستاوردهای فرهنگی ایران و موقعیت اجتماعی زنان در ایران اشاره کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha