سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
جلسه طلاب بهار و اسدآباد

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین حاتم‌نیا به دستاوردهای چهل سالگی انقلاب اشاره کرد و گفت: به اندازه عمر ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌انقلاب زمان نیاز داریم تا بتوانیم به دستاوردهای آن بپردازیم؛ با یک سخنرانی و دو سخنرانی نمی توان به دستاوردهای بزرگ اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین حاتم نیا، امام جمعه بهار در جلسه طلاب و فضلای بهار و اسدآبادی مقیم قم که عصر امروز در سالن رضوان دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد، ضمن تبریک ولادت حضرت زینب (س) اظهار داشت: انقلابی تر از حضرت زینب (سلام الله علیها) سراغ نداریم و شهید مطهری (ره) در این راستا می فرمود: «آن پرتو حسینی بیش از همه افراد و همگان بر جان و روح و اندیشه زینب سلام الله علیها تابید؛ پس از خود امام حسین انقلابی واقعی، حضرت زینب سلام الله علیها بود».

وی با اشاره به القاب حضرت زینب (سلام الله علیها) ابراز داشت: «عالمه غیرمعلمه»، «نائبه الزهرا»، «عقیله النساء»، «الکامله ولیده الفصاحه»، «صدیقه الصغری»، «معصومه الصغری»، «بطله کربلا»، «أمینه الله»، «محدثه»، «ناموس کبریاء»، «عقیله بنی هاشم» و ... از جمله القاب حضرت زینب کبری سلام الله علیها می باشد.

امام جمعه بهار خاطرنشان ساخت: پشت صحنه تمام این القاب، میدانی از مطالب وجود داشته و صفحه بزرگی در پشت این القاب نهفته است.

حجت الاسلام والمسلمین حاتم نیا تصریح کرد: امام حسن مجتبی و امام حسین علیهم السلام در حال بحث درباره یکی از سخنان نبی مکرم اسلام (ص) بودند که حضرت زینب (س) وارد مباحثه شد و روایت نبوی را به خوبی تبیین نمودند که امام حسن (ع) فرمودند: حقا و انصافا که تو از شجره نبوت و از معدن رسالت هستی و خوب از برکات نبوت و رسالت نوشیده ای.

وی بیان داشت: «عابده» یکی از القاب حضرت زینب سلام الله علیها است و از آنجاست که امام حسین(ع) به ایشان می فرمود: خواهرجان مرا در نماز شب خود فراموش نکن.

امام جمعه بهار اظهار داشت: درباره عفاف و حجاب حضرت زینب (س) نیز غوغایی وجود دارد؛ اما کار را به جایی رساندند که پس از واقعه کربلا زینب کبری (س) را بی جهاز سوار بر شتر کرده و در دید مردم کوفه قرار دادند.

حجت الاسلام والمسلمین حاتم نیا ابراز داشت: یکی از القاب حضرت زینب (س) ایثارگری ایشان است؛ ایشان در کربلا دو جوان خود را پیشمرگ امام حسین (ع) کرد و حتی زمانی که پیکر دو فرزند ایشان را آوردند، حتی از خیمه بیرون نیامد تا أبی عبدالله (ع) خجالت زده شود.

وی در بخش دیگر از سخنان خود به دستاوردهای چهل سالگی انقلاب اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: به اندازه عمر انقلاب زمان نیاز داریم تا بتوانیم به دستاوردهای انقلاب بپردازیم؛ با یک سخنرانی و دو سخنرانی نمی توان به دستاوردهای بزرگ اشاره کرد.

امام جمعه بهار تصریح کرد: ایران اسلامی پیش از انقلاب در دستان کسانی قرار داشت که غلام حلقه به گوش آمریکا بودند؛ اما انقلاب اسلامی کاری کرد که این اشخاص فراری شده و رهبری مقتدر در صدر آن قرار گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین حاتم نیا بیان داشت: امروز رهبری در رأس این کشور قرار دارد که نقشه های شش ماهه دشمنان با یک سخنرانی ایشان نقش بر آب می شود؛ اما متأسفانه شاهد برخی از افراد در کشور هستیم که هنوز هم نظر به غرب داشته و عبرت نگرفته اند.

وی اظهار داشت: ما نمی توانیم دستاوردهای انقلاب را احصا کنیم؛ اما به این مقدار باید بدانیم که ایران در گذشته شناسنامه ای نداشت؛ اما امروز به جایی رسیده ایم هیچ کاری در منطقه بدون ایران انجام نخواهد شد.

همچنین حجت الاسلام ذوالفقاری، نماینده طلاب بهار و اسدآباد نیز در ابتدای این جلسه گفت: قریب به 400 نفر از طلاب و فضلای بهار و اسدآباد در قم حضور دارند که مشغول به تحصیل، تدریس و پژوهش بوده و در ایام تبلیغی نیز در منطقه حضور دارند.

وی اظهار داشت: یکی از مشکلات طلاب و فضلای بهار و اسدآباد، نداشتن صندوق قرض الحسنه است که نیازمند همکاری و پشتیبانی امام جمعه محترم شهرستان بهار می باشد.

نماینده طلاب بهار و اسدآباد ابراز داشت: حضور یکی از اعضای مجمع طلاب بهار در شورای تبلیغات شهرستان بهار از دیگر درخواست های ماست.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha