جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تکاب

حوزه / حجت الاسلام زایری گفت: ولایت‌مداری مهم‌ترین شاخصه حضرت زینب (س) بود و حضرت در این راه همه هستی خود حتی فرزندانش را هم فدا کرد و از امامت دفاع و پشتیبانی کردنذ.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»  از آذربایجان‌غربی حجت الاسلام وحید زایری، عصر امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه رسول اکرم (ص) تکاب اظهار داشت: مهم‌ترین خصوصیات حضرت زینب کبری (س) ولایت‌مداری ایشان بود و در دفاع شجاعانه از اسلام و اهداف قیام امام حسین (ع) این رسالت را به نحو احسن انجام داد.

وی ادامه داد: حضرت به خاطر دفاع از امامت و زنده نگه داشتن دین اسلام از همه زندگی‌اش گذشت و در راه تبلیغ اسلام تمام توان خود را به کار بست و مردم خفته کوفه و شام را که در شهادت امام حسین (ع) یا نقش مستقیم داشتند و یا بی‌تفاوت، بیدار کرد.

مدیر مدرسه علمیه رسول اکرم (ص) تکاب افزود: حضرت زینب کبری (س) امروز الگوی بسیار مناسبی برای ما است؛ حضرت با شناخت امام زمان خود، دِینش را ادا کرد، ما هم باید با شناخت امام زمان خود در زمان غیبت، در راه ولایت الهی قدم برداریم و راه را گم نکنیم.

وی اضافه کرد: امروز بعد از 1400 سال مدافعین حرم حضرت زینب(س) با عشق و علاقه مثال زدنی در دفاع از حرم اهل بیت(ع) از جانشان می‌گذرند تا بار دیگر تاریخ شاهد مظلومیت ائمه(ع) نباشند و آن‌هایی که امروز مطرح می‌کنند چرا مدافعین حرم به سوریه می‌روند و جان خود را از دست می‌دهند، با مطالعه تاریخ زندگانی حضرت زینب کبری (س) این شبهه را برطرف می‌کند که حضرت با نثار جان و مال خود در راه امام حسین (ع) با تمام قوا از اسلام دفاع کرد و امروز جوانان حضرت زینب کبری (س) را الگوی خود قرار داده‌اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha