جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مبلغین

حجت الاسلام مومنی گفت: ایجاد کانالهای آموزشی در فضای مجازی با حضور مشترک مبلغین امین و معلمان مدارس و ارائه مطالب مفید و موثر در رابطه با مباحث تربیت دینی و پاسخ به شبهات مطرح شده از ضروریات است.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان،حجت الاسلام سید حسین مومنی، پیش از ظهر امروز در جمع مبلیغن مدارس امین، در مرکز آموزش های کاربردی حوزه علمیه اصفهان، اظهار کرد:  اگر مبلغین امین ارتباط و جهت گیری خوبی با مدیران و کادر مدارس آموزش و پرورش بگیرند، حتی اگر سال های بعددر آن مدرسه مبلغ نداشتیم ۵۰درصد اهداف ما در سالهای بعد در راستای تحکیم مباحث اعتقادی تامین می شود و حتما باید محدوده تبلیغی مبلغین وسعت و گسترش بیشتری پیدا کند.

وی با بیان اینکه عده ای به دنبال عدم پیوند مستحکم میان روحانیون در مدارس با کادر مدارس  هستند، افزود: نخستین گام برای تقویت و توسعه مباحث اعتقادی و دینی برای تحقق تربیت دینی و ارزشی در بین نسل نوجوان تحکیم روابط میان مبلغین  امین با کادر مدارس و معلمان است.

حجت الاسلام مومنی افزود: ایجاد کانال های آموزشی در فضای مجازی با حضور مشترک مبلغین امین و معلمان مدارس و ارائه مطالب مفید و موثر در رابطه با مباحث دینی و تربیت دینی و پاسخ به شبهات مطرح شده دینی از ضروریات است.

وی ادامه داد: یکی از رسالت های مبلغین امین مقابله با فضای ضد دینی و ضدارزشی در محیط های اجتماعی است.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان تصریح کرد: عزاداری برای اهل بیت(ع) وخاصه ایام فاطمیه دهه اول و دوم فرصت مغتنمی است که مبلغین امین نسبت به به امر ترویج فرهنگ فاطمی و پاسخ به شبهات پیرامون فاطمیه می توانند اهتمام ورزند

وی بیان کرد: مبلغین امین لازم است در جمع نوجوانان دانش آموز در ایام فاطمیه به چند نکته توجه وتمرکز داشته باشند، چرا که طبق گفته آیت الله قزوینی وهابیت قصد دارد به صورت جدی برای ایام فاطمیه فعالیت ضد شیعی کند.

حجت الاسلام مومنی خطاب به مبلغین امین متذکر شد: تبیین اصل عزاداری و چرایی انجام عزاداری برای نسل نوحوان، تبیین و تفهیم شاخصه های حضرت زهرا(س) و ماجراها و اتفاقات پیش آمده تاریخی در رابطه با خانه حضرت زهرا(س) و نحوه به شهادت رسانیدن آن بانوی اسلام، توجه به منابع اهل سنت  و شیعه و تاکید بر تجلیل از بزرگان دینی و اهل بیت به عنوان یک فرهنگ وسنت حسنه ای که منحصر به مکتب تشیع نیست بلکه در دین مسیحیت و ...  نیز وجود دارد از جمله رئوس مطالبی است که مبلغین امین باید در سطح مدارس آموزش و پرورش به آن توجه داشته باشند.

وی بیان کرد: امروز شاهد آماج حملات ماهواره ای و شبکه های مجازی از طریق شبهات پیرامون اهل بیت(ع) خاصه حضرت زهرا(س) هستیم که مبلغین می توانند برای پاسخگویی به شبهات پیرامون آن بانوی مکرم اسلام از سایت موسسه ولیعصر(عج) ذیل آیت الله قزوینی بهره ببرند. 

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان یادآور شد: رعایت اصل مستند و مستدل صحبت کردن در  رابطه با مباحثی که با معلمان و کادر مدارس گفته می شود از ضروریات است،  چرا که موجب اعتماد بیشتر در ارتباطات های بعدی می شود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha