جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
معاونت تبلیغ مدارس علمیه شیراز

حوزه/ معاون تبلیغ و امور فرهنگی مدارس علمیه شیراز گفت: در زمینه یادگیری و آموزش قرآن کریم به کودکان و نوجوانان نیاز مبرمی به اساتید قرآنی که با روحیه کودکان و نوجوانان آشنا باشد داریم، این اساتید باید از سوی نهادها و موسسه های قرآنی تربیت شوند.

به گزارش خبرنگار «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام آدینه در محفل قرآنی پیش از ظهر امروز در دبستان شهید یحیی سامانی و دبستان گل یاس شیراز با اشاره به اینکه دانش‌آموزان با الگو قرار دادن کتاب آسمانی در برنامه‌های زندگی خود در مسیر رشد و تعالی قرار می‌گیرند، اظهار داشت: امید است با برگزاری این گونه برنامه‌ها در مدارس بتوانیم در سطح کشور به اهداف قرآنی دست یابیم.

وی با تاکید بر تقویت محافل انس با قرآن در میان مدارس و دانش‌آموزان با هدف ایجاد انس و علاقه به خواندن قرآن و آموزش روخوانی و روان‌خوانی افزود: برای حضور پررنگ تر دانش آموزان در محافل قرآنی باید علاقه ایجاد کنیم نه اینکه آنان را اجبار کنیم، از این رو باید با ایجاد شناخت و علاقه در یادگیری کلمات مصحف نور، دانش آموزان را با محافل قرآنی مانوس کنیم.

 معاون تبلیغ و امور فرهنگی مدارس علمیه شیراز تصریح کرد: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر آموزش روخوانی قرآن کریم در سطح نوجوانان و در مقاطع تحصیلی مختلف، اجرای طرح ارتقای قرآن کریم در پایه‌های دوره ابتدایی در مدارس ابتدایی که مجری آن آموزش و پرورش بوده در سطوح مختلف تحصیلی اجرا می شود.

وی با بیان اینکه بسیاری از گره های زندگی با تأمل بر قرآن رفع خواهد شد، خاطرنشان کرد: یادگیری قرآن کریم خصوصا از دوران کودکی و نوجوانی اثراتی بسیار خوب بر روحیه و رفتار کودکان و نوجوان خواهد داشت چرا که خداوند در قرآن نیز تاکید داشته که این کتاب  انسان ها را از تاریکی به سوی نور و روشنایی رهنمون می‌سازد.

حجت الاسلام آدینه ادمه داد: در زمینه یادگیری و آموزش قرآن کریم به کودکان و نوجوانان نیاز مبرمی به اساتید قرآنی که با روحیه کودکان و نوجوانان آشنا باشد داریم، این اساتید باید از سوی نهادها و موسسه های قرآنی تربیت شوند.

وی تاکید کرد: والدین نیز باید در مسیر یادگیری و آموزش قرآن کریم، فرزندان خود را یاری دهند و همانطور که در مورد فراگیری علوم مختلف و حتی زبان های گوناگون فرزندان خود را تشویق و ترغیب می کنند، در راه آموزش قرآن کریم نیز باید اهتمام ویژه ای داشته باشند.

معاون تبلیغ شیراز در پایان ابراز کرد: معلمان دلسوز و ائمه جماعات مخلص مدارس که در راه آموزش مصحف قرآن کریم مخلصانه تلاش ویژه ای دارند، باید از سوی مدیران ارشد آموزش و پرورش مورد تجلیل و قدر دانی قرار گیرند، تا مشوقی برای همه مدارس استان فارس باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha