جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام جعفر طبرسی - معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که برنامه های اخلاقی و تربیتی در مدارس علمیه باید هدفمند باشد، تصریح کرد: برنامه هایی که بدون پشتوانه و هدفگذاری مشخص در مدارس علمیه اجرایی شود خروجی مناسبی نخواهد داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام جعفر طبرسی، معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران، امروز در نشست معاونان و رابطان تهذیب مدارس علمیه مرکز و شرق استان، در ساری، توجه به مسائل اخلاقی و تربیتی را جزء اصول مهم در حوزه دانست و بر ضرورت برنامه ریزی مناسب مدیران و معاونان مدارس علمیه در جهت تقویت مباحث اخلاقی و تربیتی در سطح مدارس تأکید کرد.

وی با بیان این که مسائل اخلاقی و تربیتی همواره از جمله مسائل محوری در حوزه به شمار میرفته است، افزود: امروز نیز یکی از مهم ترین مطالبات مراجع عظام تقلید و علما از حوزه توجه به مباحث اخلاقی در مدارس است.

حجت الاسلام طبرسی با اشاره به اینکه در طی سال های اخیر با آغاز به کار طرح جامع تربیتی، مسائل اخلاقی و تربیتی در مدارس علمیه از یک انسجام خاصی برخوردار شده است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر مدارس علمیه همه برنامه های فرهنگی، تربیتی، اخلاقی و قرآنی خود را بر اساس همین طرح اجرا می کنند.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که برنامه های اخلاقی و تربیتی در حوزه باید هدفمند باشد، تصریح کرد: برنامه هایی که بدون پشتوانه و هدفگذاری مشخص در مدارس علمیه اجرایی شود خروجی مناسبی نخواهد داشت.

وی با تأکید بر این که دروس اخلاق در سطح مدارس علمیه باید مستمر برگزار شود، خاطرنشان کرد: در برگزاری این دروس باید علما و شخصیت های بزرگ حوزه علمیه استان بیشتر بهره گرفته شود.

حجت الاسلام طبرسی با بیان این که در گذشته از ظرفیت اساتید اخلاق غیر بومی در این کلاس ها بهره گرفته می شد، تصریح کرد: اما با توجه به این که هدف ما بهره مندی از ظرفیت های بومی است به همین خاطر از نکات اخلاقی علما و بزرگان حوزه استان در دروس اخلاق بهره خواهیم برد.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود بر ضرورت توجه بیشتر مباحث قرآنی در مدارس علمیه تأکید کرد و گفت: قرائت ادعیه و قرآن باید جزو برنامه های هر روزه طلاب مدارس علمیه باشد و اساتید و معاونان تهذیب باید به طور جدی این مسأله را دنبال کنند.

وی با بیان این که مأنوس شدن یک طلبه با مفاهیم قرآنی آثار و برکات بسیاری را در زندگی فردی و اجتماعی او در پی خواهد داشت، خاطرنشان کرد: انس با قرآن به طور حتم موجب رشد علمی و اخلاقی طلاب حوزه خواهد شد.

حجت الاسلام طبرسی با اشاره به این که خوشبختانه در سال های اخیر طرح تربیت طلاب حافظ جزء و کل قرآن کریم در دستور کار مدیریت حوزه علمیه مازندران قرار گرفته است، گفت: در حال حاضر مازندران یکی از استان های برتر کشور در تربیت طلاب حافظ قرآن کریم است.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که به دلیل استقبال مناسب طلاب از اجرای این طرح، یک مدرسه اختصاصی تربیت طلاب حافظ قرآن کریم در قائمشهر آغاز به کار کرده است، افزود: در این مدرسه طلاب به صورت تخصصی در کنار تحصیل به حفظ کلام الهی مشغول هستند. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha