پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
نمازی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در کاشان تصریح کرد: اگر انقلاب و حکومت اسلامی بخواهد با سبقه انقلابی بودن خود بماند، راهی جز پیوند با حوزه نخواهد داشت و اینجاست که مسئولیت حوزه و روحانیت مشخص خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، آیت الله نمازی در جلسه طلاب و فضلای کاشان، آران، بیدگل و نطنز که امشب در مسجد آیت الله سید مصطفی خمینی برگزار شد، اظهار داشت: در پایان چهلمین سال عمر انقلاب اسلامی قرار داریم و مباحث گوناگونی در رسانه های مختلف مطرح است که رابطه نظام و حوزه چگونه است و نظام چه دستاوردهای برای حوزه و حوزه برای نظام داشته است؟

وی ابراز داشت: نظام و انقلاب اسلامی مولود حوزه های علمیه بوده و حوزه و روحانیت و مرجعیت علت محدثه انقلاب اسلامی می باشند و امام راحل به عنوان بنیانگذار انقلاب، فرزند این حوزه بوده است؛ بنابراین نظام مولود فقاهت و مرجعیت بوده و این رابطه باید حفظ گردد.

نماینده ولی فقیه در کاشان خاطرنشان ساخت: اگر انقلاب و حکومت اسلامی بخواهد با سبقه انقلابی بودن خود بماند، راهی جز پیوند با حوزه نخواهد داشت و اینجاست که مسئولیت حوزه و روحانیت مشخص خواهد شد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه حوزه و مرجعیت نسبت به صیانت از نظام نمی توانند بی خیال باشند، تصریح کرد: مسئولیت علما و طلاب بسیار سنگین بوده و باید تلاش کنند نظام در مسیر اصلی خود که مدنظر معصومین(علیهم السلام) و امام راحل بوده، بماند؛ مقصود رهبر انقلاب از اینکه فرمودند حوزه باید انقلابی بماند، این است که کسی که نسبت به اسلام تعبد و تعصب داشته باشد و راضی به ترک فرائض الهی و انجام منکرات الهی نباشد، انقلابی است.

امام جمعه کاشان بیان داشت: حوزه انقلابی نمی تواند نسبت به واجبات و محرمات و انقلاب و نظام بی تفاوت باشد؛ حوزه باید پا به رکاب اجرای احکام الهی بوده و نسبت به آن حساس شود.

آیت الله نمازی اظهار داشت: طلاب باید مسلح به سلاح علم، تقوا، زهد، اجتناب و پرهیز از دنیازدگی بوده و این مباحث باید در حوزه تقویت شود.

وی ابراز داشت: امروز باید اولویت ها و ضرورت ها برای طلاب و فضلا مطرح شود تا در ایام تبلیغی دستشان خالی نباشد؛ بنده در دیدار 19 دی مردم قم با امام خامنه ای، خدمت آیت الله اعرافی، مدیر حوزه های علمیه عرض کردم که اتاق فکری تشکیل داده و کارگروه هایی راه اندازی گردد تا کمبودهای حوزه را گردآوری کرده و فکری برای آن شود.

نماینده ولی فقیه در کاشان با تأکید بر مطالعه بیشتر طلاب و فضلا، خاطرنشان ساخت: برکات و انواری در لابلای روایات اهل بیت(علیهم السلام) جاسازی شده که طلاب و فضلا باید به سمت آن رفته و مطالعه نمایند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: یکی از ضعف های امروز حوزه مسئله زهد است که بزرگان حوزه باید فکری برای آن کنند؛ دوری بزرگان دین از دنیا از گذشته زبانزد خاص و عام بوده و امروز نیز باید این مسئله ادامه پیدا کند.

امام جمعه کاشان بیان داشت: ما الگوهای بزرگی در مسائلی همچون زهد در حوزه های علمیه داشتیم که باید این مسائل تقویت شود؛ سلاح حوزه زهد و تقواست؛ حوزه اگر می خواهد انقلابی باشد، اهل محاسبه و بده و بستان نبوده و چیزی در نظر او جاذبه نداشته باشد.

آیت الله نمازی ابراز داشت: طلاب و فضلای کاشانی تلاش و جهاد علمی و اخلاقی داشته و حلقه های معرفتی تشکیل دهند تا بتوانند مثمرثمر برای مردم و جامعه باشند.

وی خاطرنشان ساخت: برخی در مرگ بر شاهی که ملت ایران بیان می کردند، اشکال کرده و می گفتند چه تأثیری دارد؟ اما زمان گذشت و این دعا مستجاب شد؛ ان شاءالله مرگ بر آمریکا هم به ثمر خواهد نشست و ترامپ نیز به همان سرنوشت دچار خواهد شد.

صندوق قرض الحسنه طلاب کاشان فعال است

همچنین حجت الاسلام  علی اصغر قرائتی، نماینده طلاب کاشان، آران، بیدگل و نطنز نیز در این جلسه ضمن تقدیر از حسن اعتماد طلاب و فضلا، اظهار داشت: صندوق قرض الحسنه طلاب این شهرستان فعال است و خوشبختانه خیرین نیز تعامل خوبی داشته و کمک خوبی برای طلاب و فضلا می باشد.

وی ابراز داشت: امسال با کمک یکی از خیرین 50 نفر از طلاب که برای اولین بار به کربلا مشرف می شدند، به این راهپیمایی عظیم اعزام شدند.

نماینده طلاب کاشان، آران، بیدگل و نطنز خاطرنشان ساخت: همچنین در مسئله نماز و روزه استیجاری نیز کارهای خوبی انجام شده و طلاب و فضلای بسیاری توانستند استفاده نمایند.

حجت الاسلام  قرائتی تصریح کرد: طلاب و فضلای شهرستان های کاشان، نطنز، آران و بیدگل دارای دو نماینده بوده و جلسات خوبی با هم داریم تا بتوانیم کارهای خوبی برای طلاب و فضلا انجام دهیم.

وی بیان داشت: فعالیت نمایندگان طلاب سیاسی نبوده و فقط بر اساس فعالیت های مجمع انجام می شود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha