پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام والمسلمین احمد واعظی

حوزه/ رئیس دفتر تبلیغات اسلامی با بیان اینکه تمام سعی دشمنان بر این است که انقلاب و نظام به اهداف خود نرسد، گفت: در این زمینه دشمنان در عرصه‌های فرهنگی، روانی و اجتماعی به‌شدت کار کرده و آسیب‌های اجتماعی مختلفی را بر جامعه ما تحمیل می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری « حوزه» در خراسان شمالی، حجت الاسلام والمسلمین احمد واعظی، امروز در نشست ائمه جمعه خراسان شمالی، با اشاره به خدمات و فعالیت های دفتر تبلیغات اسلامی قم، اظهار کرد: این دفتر نهادی پویا و فعال به منظور رفع نیازهای مذهبی، فرهنگی و اجتماعی روز جامعه اسلامی است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با یادآوری نقش ویژه روحانیان در شکل گیری و پیروزی انقلاب، افزود: همچنین طلاب و روحانیان در سال های دفاع مقدس و جهاد سازندگی و پس از آن در سایر عرصه های مورد نیاز کشور همواره نقش پیشگامی داشته اند.

حجت الاسلام والمسلمین واعظی خاطرنشان کرد: زمانی به حضور روحانیت برای خدمت در جبهه‌ها و جهاد سازندگی نیاز بود، اما با گذشت زمان زمینه های خدمت روحانیان نیز گسترده شد.

وی با بیان اینکه بر این اساس دفتر تبلیغات حسب نیازهای کشور توسعه یافت، ادامه داد: این دفتر در ابتدا با امر تبلیغ شروع شد اما به مرور زمان گسترش یافت و الآن نهاد پویا و محرکی است.

حجت الاسلام والمسلمین واعظی با اشاره به خدمات روحانیان به منظور توسعه گفتمان دینی و انقلابی در کشور، اضافه کرد: ارتقای توانمندی طلاب و روحانیان از نظر علمی و مهارتی به منظور تبلیغ و تبیین آموزه های اسلامی در بین جوامع هدف مختلف از مهم ترین فعالیت های دفتر تبلیغات اسلامی است.

وی با بیان اینکه این دفتر تبلیغات حسب راهنمایی‌های رهبری، حوزه‌های کاری خود را هماهنگ و موزون می‌کند، افزود: رهبری در یکی از نشست‌ها با مسئولان حوزوی و نهادهای فرهنگی، نسبت به وضعیت مناطق تلفیقی اظهار نگرانی کرده و خواستار حضور جدی مبلغان در این مناطق شدند.

عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) قم با اشاره به اقدامات دفتر تبلیغات اسلامی قم در راستای مبارزه با فرق انحرافی در کشور، گفت: در برخی مناطق کشور جریان وهابیت و در برخی دیگر فرقه‌های انحرافی فعالیت می کنند؛ اما نهاد تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در تمام این مناطق اقدامات مقتضی را انجام می دهد.

حجت الاسلام والمسلمین واعظی خاطرنشان کرد: البته فارغ از مسائل مناطق تلفیقی، به‌صورت کلی کشور در معرض برخی از آسیب‌ها است، زیرا دشمنان و بدخواهان نظام جمهوری اسلامی نمی خواهند نهال جمهوری اسلامی درخت تنومند و باروری شود.

وی با بیان اینکه تمام سعی دشمنان بر این است که انقلاب و نظام به اهداف خود نرسد، افزود: در این زمینه دشمنان در عرصه‌های فرهنگی، روانی و اجتماعی به‌شدت کار کرده و آسیب‌های اجتماعی مختلفی را بر جامعه ما تحمیل می کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha